مخالفت معاون امارت اسلامی طالبان با کشتار افراد ملکی در جریان حملات انتحاری در افغانستان

ملا یعقوب فرزند ملا محمد عمر رهبر سابق گروه طالبان با نشر یک اعلامیه در سطح ولسوالی های هرات کشتار غیرنظامیان را در جریان حملات انتحاری کار نادرست اعلام کرده و گفته این عمل مخالف ارزشهای دینی و اسلامی میباشد.

این اعلامیه شب گذشته در ولسوالی های گلران، کشک کهنه، شیندند، ادرسکن و فرسی ولایت هرات پخش شده است.

ملایعقوب که در حال حاضر معاون ملاهیبت الله رهبر گروه طالبان میباشد از طرفداران امارت اسلامی خواسته تا در جریان حملات شان به افراد ملکی و بی گناه آسیب نرسانند.

بنا به اظهارات وی اظهارات علمای افغانستان پیرامون محکوم نمودن کشتار افراد ملکی در جریان حملات انتحاری و انفجاری بجا بوده و باید دستورات علما مدنظر گرفته شود.

در این اعلامیه معاون رهبر طالبان، کشتار غیرنظامیان در حملات انتحاری اخیر در کابل خلاف ارزشهای دینی و اسلامی عنوان شده است.

با این حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نشر این اعلامیه را در سطح ولسوالی های این ولایت تایید میکند و میگوید این گونه اعلامیه ها اوج اختلافات را میان رهبری طالبان در افغانستان نشان میدهد.

در جریان شش ماه اخیر این چندمین باری است که اختلافات موجود میان رهبری گروه طالبان در افغانستان با نشر اعلامیه های شبانه در سطح ولسوالی های غربی کشور برملا میگردد.

در اعلامیه های قبلی طرفداران ملا اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان مخالفت شان را با رهبری برحال ملاهیبت الله اعلام نموده بودند.

تحلیلگران امور اختلافات بمیان آمده میان امارت اسلامی افغانستان را در راستای صلح و آرامی در افغانستان مثبت ارزیابی میکنند.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top