مردم هرات برسم اعتراض جاده هاي شهر را نهال غرس كردند

اين بار مردم هرات با خاک ریختن و غرس نهال در چاله های جاده هاي شهر، نارضایتی خود را از کم کاری های شاروالي ابراز کردند.آنان میگویند: در سال مالي 1391 مردم هرات قربانی اختلافات میان شاروال و والی اين ولايت شده اند، وازاين ناحيه خسارات زیادی برای اهالي هرات به بارآمده است. در همین حال مقامهای محلی ولایت هرات ميگويند: طی سال جاری شاروالی هرات، مردم و دولت را فریب داده و هیچ برنامه ی سازندگی را عملی نکرده است، مسئولان شاروالي تائيد ميكنند كه درسال گذشته مالي شاروالي هرات نتوانسته است تا براي مردم اين شهر خدمات رساني كند.

اعتراض شماري ازشهروندان هرات از جاده مسجد جامع بزرگ اين شهرآغاز و تا مقابل دفتر والی هرات ادامه یافت.

مردم با ریختن آب و ماهی، غرس نهال و کشت كچالو در چاله های جاده هاي هرات خواستند تا نارضایی خود را از نارسی دولت به این ولایت ابراز کنند.

آنان میگویند: اختلافات سیاسی شماری از مسئولان دولتی در ولایت هرات باعث زیان مند شدن مردم این ولایت شده و تا زمانی که هیئتی از جانب دولت مرکزی برای حل این مسئله به هرات سفر نکند، این روند ادامه خواهد داشت.

درهمين حال محی الدین نوری سخنگوی والی هرات میگوید: محمد سلیم تره کی شهردار هرات، به دلیل کذب در سخنان خود باعث شده تا برنامه های عمرانی زیادی در هرات عملی نشود.

به گفته ی نوری: آقای تره کی در اواسط امسال از بودجه ای 750 میلیون افغانی برای ساخت سرکهای داخل شهر هرات خبر داده بود که پس از تحقیقات صورت گرفته در موجودی این اداره تنها 170 میلیون افغانی بوده است.

ازسوي ديگر:‌ عبدالاحمد فقريار رئيس مالي واداري شاروالي هرات: تائيد ميكند كه درسال گذشته مالي شاروالي هرات نتوانسته است تا براي مردم اين شهر خدمات رساني كند.

وي ميگويد: درسال جاري مالي تلاش خواهد شد تا پس ازتصويب بودجه شاروالي هرات، اولين اقدام آنها ساخت سركهاي هرات باشد.

اين درحاليست كه سه روزقبل داكترداوود شاه سبا والي هرات به خبرنگاران گفت: در جریان نامه پیشنهادی که به تاریخ 29 قوس به رئیس جمهور کرزی داشتم خواهان اصلاحات در برخی از ادارات دولتی این ولایت شدم و تاکید نمودم که اگر شاروال هرات از وظیفه اش سبکدوش نگردد نظم شهر هرات بر هم خورده و مشکلات زیادی برای مردم ببار خواهد آمد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top