مسئولان محلی درهرات:رئیس جمهور حکم کرده است که تمام مقروضین مکلف اند،تا یک هفته دیگر پول های صرفیه شان را بپردازند

تایک هفته دیگر زورمندانی که پول صرفیه برقشان را به اداره برشنا هرات نپردازند به سارنوالی معرفی خواهند شد. مسئولان محلی هرات میگویند: درمکتوبی که تازه از جانب ریاست جمهوری کشور به این اداره ارسال شده آماده است، که تمامی مقروضین مکلف اند تا یک هفته دیگر پول های شان را بپردازند درغیر آن صورت به ارگانهای عدلی وقضایی معرفی خواهند شد. از سوی هم سرپرست اداره هرات برشنا میگوید: درحال حاضر مبلغ 900 ملیون افغانی پول این اداره را مشترکین زورمند تحویل نکرده اند.

مسئولان محلی هرات در یک کنفرانس مطبوعاتی به مقروضین اداره “هرات برشنا” به خاطر پرداخت پول صرفیه های برق شان مهلت یک هفته ئی علان کردند.کنفرانس برق هرات

درکنفرانس خبری که با حضور نماینده گان مقام ولایت،شورای ولایتی، اداره برشنا،سارنوالی و پولیس برگذار شده بود، احسان الله حیات سخنگوی والی هرات گفت: درمکتوبی که به تازگی از جانب ریاست جمهوری به این اداره فرستاده شده آمده است که باید تمامی مشترکین اداره برشنا باید تا یک هفته دیگر پول های صرفیه های برق گذشته شان را تحویل کنند، درغیر آنصورت به ارگانهای عدلی وقضایی معرفی خواهند شد.

سخنگوی والی هرات میگوید: افراد زورمندی که تا به حال پول صرفیه های برق شان را به اداره هرات برشنا نپرداخته اند، با برخورد جدی اداره محلی هرات مواجه خواهند شد.

با این حال وحید احمد کامرانی سرپرست اداره هرات برشنا میگوید: افرادی هستند که 15 الی 20 دوره میشود، که تا به اکنون پولهای صرفیه های برقشان را نپرداخته اند که این خود مشکل جدی را به این اداره به بار آورده است.

به گفته ی او: درحال حاضر مبلغ نهصد ملیون افغانی پول این اداره بالای مردمانی است که او آنهارا زورمند خطاب میکند ومیگوید: که باتحویل نشدن این مقدار پول از جانب مشترکین به این اداره چالش های برق درین ولایت بیشتر خواهد شد.

او علاوه میکند این افراد درحال حاضر باوجود اینکه پول های قبلی شان را به این اداره تحویل ننموده اند، هنوز هم از برق واردتی استفاده میکنند.

اوهمچنان اضافه میکند از مجموعه 900 ملیون پول باقی مانده این اداره بالای مشترکین 150 ملیون آن مربوط به اداره های دولتی بوده و50 ملیون دیگرمربوط به اماکن مقدسه میباشد.

درهمین حال مسئولان اداره های سارنوالی وپولیس میگوید: که آنها هیچ کسی را بنام زورمند نمیشناسند و پس از تاریخ اعلام شده، هرکسی که ازحکم ریاست جمهوری کشور سرباززند، گرفتار وبه پنچه قانون سپرده خواهد شد.

ازسوی هم نماینده گان مردم درشورای ولایتی هرات میگویند: که آنان با قاطیعت از حکم ریاست جمهوری حمایت نموده و برای جمع آوری پول صرفیه های برقی که تاحالا پرداخت نشده است، درشهر و ولسوالی ها با دولت همکاری خواهند نمود.

این درحایست که اکنون انرژی برق درولایت هرات بصورت نوبتی وبا ولتاژ ضعیف  برای مردم توزیع میشود، که این امر در فصل های سرما وگرمای سالهای گذشته نیز اعتراضات مردم این ولایت را درپی داشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top