مسئولان: وضعیت تجارتی حوزه غرب رو به بهبود است

با انکه هنوز ثبات سیاسی در کشور به طور شاید وباید تامین نگردیده و هنوز هم بخش از کابینه حکومت وحدت ملی معرفی نشده است، اما مسئولین گمرکات و بانک ها در هرات میگویند: وضعیت تجارتی دراین ولایت نسبت به گذشته بهتر گردیده است. از سوی هم در نرخ های مواد سوختی در هرات نیز کاهش چشمگیری رونما گردیده که این خود سبب باور مندی مردم نسبت به وضعیت اقتصادی کشورشده است.

مسئولان گمرک مرکزی هرات میگویند: طی چهار ماه گذشته عواید بدست امده از گمرکات این ولایت نسبت به ماه های گذشته سال قبل افزایش قابل ملاحظه ی را نشان میدهد.12121212

نصرالله دراني سرپرست گمرک هرات گفت:این رشد عواید، بیانگر باورمندی تجار نسبت به عملکرد دولت را هویدا میسازد و دیده میشود که حکومت وحدت ملی پلانهای دقیق و موثر را در بخش تجارت روی دست دارد.

سرپرست ریاست گمرک هرات گفت: هرات ازجمله ولایاتی بوده که بهترین نمونه از تطبیق قانون و جمع اوری عواید درسطح کشوررا داراست و ازهمین رو باشنده گان این ولایت در جمع اوری عواید و قبولاندن قانون واصلاحات جایگاه ویژه داشته وبا دولت همکارۍ خوبی دارند.

درهمین حال حاجی بخت محمد یکتن از تجار ملي در هرات میگویند: بعد از سردرگمي های انتخاباتي ، شماری از تجار بسوی کشورهای صادر کننده رفتند وبا خیال نسبتا راحت تر به کار وبار تجاری خویش گسترش دادند.

از سوی هم نذیراحمد باور اگاه مسایل اقتصادي در هرات بدین باور است که با تعین کل کابینه و تحکیم ثبات سیاسی در کشور امیداوری برین است که ثبات اقتصادي مردم نیز بهبود چشمگیری خواهد یافت و اطمینان مردم نسبت به اینده شان بیشتر خواهد گردید.

قابل یاد اوریست که درحال حاضر در وضعیت تجاری هرات تغیرات مثبت رونما گردیده، در نرخ های مواد سوخت وبرخی مواد تجارتي کاهش جشمگیری بوجود آمده است، که به گفته اگاهان امور این خود سبب امیدواری مردم حوزه غرب نسبت به اینده اقتصادی شان میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top