مسوولان کنسولگری ایران در هرات از پیشرفت ۹۵ درصدی کار عقب نشینی دیوار این نمایندگی سخن می زنند

مسوولان در کنسولگری ایران در ولایت هرات از پیشرفت ۹۵ درصدی کار عقب نشینی دیوار این نمایندگی سخن می زنند و می گویند در آینده نزدیک با حل برخی چالش های کوچک، دیوار این کنسولگری عقب نشینی خواهد کرد.

محمدصدیقی فر سرکنسول کشور ایران در ولایت هرات در یک کنفرانس خبری از پیشرفت ۹۵ درصدی کار عقب نشینی دیوار این نمایندگی سخن می زند.

او گفت قرار است در آینده نزدیک زمین بدیل این نمایندگی که در کابل موقعیت دارد به دسترس سفارت آنان قرار گیرد و آنان بلافاصله دیوار این نمایندگی را عقب نشینی خواهند داد.

آقای صدیقی فر ادامه داد که کار ساختمان جدید در داخل این نمایندگی تکمیل شده و به زودی آنان به ساختمان جدید اداری شان انتقال خواهند کرد.

همچنان این دیپلومات ایرانی در ولایت هرات از سهولت در صدور ویزا سخن زد و افزود که در چند روز اخیر با تلاش های آنان اکنون ویزا به شکل الکترونیک برای شهروندان هرات توزیع می گردد.

وی افزود اکنون نیاز نیست تا برچسپ ویزا بر روی پاسپورت چسپانده شود و تنها یک ورق که تمام مشخصات فرد بر روی آن درج است و دارای یک نمبر می باشد، توزیع و مدار اعتبار خواهد بود.

در همین حال برخی شهروندان هرات از صدور ویزا به شکل هوایی به صورت اجبار سخن می زنند و می گویند که کنسولگری ایران بیشتر اوقات بدون در نظر داشت متقاضی، ویزا ورود هوایی را برایش صادر می کنند و متقاضی مکلف به گرفتن تکت هوایی می شود.

آنان تاکید دارند که با هزینه کم می توانند به شهر مشهد سفر کنند اما با خریداری تکت دو طرف هزینه گزافِ را می پردازند.

سرکنسول ایران در ولایت هرات گفت هفته یک پرواز در مسیر هرات – مشهد صورت می گیرد و آنان به اساس تقاضا برای مراجعه کننده گان ویزا به شکل ورود هوایی صادر می کنند.

وی افزود آنان در هر هفته ۱۲۰۰ ویزا را برای شهروندان حوزه غرب صادر می کنند.

در حالی این گفته ها بیان می گردد که بارها شهروندان حوزه غرب از بدرفتاری ها و سرگردانی ها به دروازه کنسولگری ایران اعتراض کرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top