معترضان هراتی: والی هرات نباید برکنار شود

صدها تن از فعالان مدنی، علما و مردم هرات با تجمع در مقابل ساختمان ولایت هرات، خواهان این شدند تا داوود صبا والی هرات، همچنان به فعالیت خود به عنوان والی ادامه دهد.ddddd

این اعتراض مردمی پس از آن صورت گرفت که برخی اخبار، از تبدیلی داوود صبا و جایگزین شدن عبدالجبار تقوا به عنوان والی هرات انتشار یافت.

اعتراض کنندگان گفته اند در صورت اینکه رئیس جمهور خواسته باشد تا این اقدام را انجام دهد؛ دست به اعتراضات وسیعتری خواهند زد.

این اعتراض امروز صبح با حضور شمار زیادی از مردم در مرکز شهر هرات آغاز یافت.

شماری از اعتراض کنندگان میگویند: والی هرات تا کنون توانسته تا با فساد اداری، ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، مبارزه ی جدی داشته باشد و برکناری وی از مقام ولایت هرات، به ضرر هرات نشینان خواهد بود.

آنان بیان میدارند در صورت اینکه رئیس جمهور کرزی خواسته باشد اقدام به برکناری داوود صبا کند، آنان والی جدید را نپذیرفته و به تظاهراتهای پی درپی دست خواهند زد.

آنان داوود صبا را بهترین گزینه برای ولایت مداری هرات میدانند و معتقدند که رئیس دولت بر اساس برخی فشارهای سیاسی  چنین تصمیمی را گرفته است.

داکتر داوودشاه صبا والی فعلی هرات، تا کنون خبر برکناری خود را تائید نکرده است.

داوود صبا در دوسیه حدودا سه ساله ی کاری خود در هرات، مبارزه ی جدی با فساد اداری، مدرن شدن سیستم ادارات دولتی و بارور شدن بخش زراعت را به ثبت رسانده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top