معترضین کار ساخت سرک حلقوی شهر هرات را به حالت تعلیق درآوردند

ده ها تن از باشنده های ولسوالی زنده جان ولایت هرات بنا بر ادعای استملاک نشدن زمین های شان در مسیر سرک حلقوی شهر هرات دست به تظاهرات زده و کار ساخت این سرک را متوقف کردند. این معترضین دولت هشدار میدهند، که تا زمین های شان را استملاک نکند، دست از اعتراض برنخواهند داشت. از سوی هم مسئوولان محلی در هرات می گویند: اداره ی محلی تا به اکنون چندین بار در این مورد مکاتبی را به مرکز کشور فرستاده است، اما تاهنوز پاسخ روشنی به این خواسته های شان داده نشده است.

ده ها تن از باشنده های ولسوالی زنده جان هرات به دلیل آنچه استملاک نشدن زمین های شان که در مسیر این سرک موقعیت دارد، دست به اعتراض زده اند.

معترضین در قسمتی از سرک بای پس (حلقوی) شهرهرات، گردهم آمده و روند کار ساخت این سرک را متوفق کرده اند.03

این افراد ادعا دارند که بیش از 300 جریب زمین شان زیر کار ساخت سرک بای پس رفته است و دولت در قسمت استملاک زمین های شان تا به اکنون بی توجه بوده است.

 به گفته ای این باشنده های ولسوالی زنده جان هرات، بااینکه مسئوولان حکومتی در آغاز کار ساخت سرک حلقوی (بای پس) وعده داده بودند، که زمین های آنان در مسیر این سرک را استملاک خواهند کرد، اما با گذشت بیش از یک سال تاهنوز این وعده ها عملی نشده است.

در همین حال مسئوولان محلی در هرات می گویند: در این زمینه تاکنون چندین مکتوب رسمی به مقامهای مرکزی فرستاده اند، اما تاهنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده اند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گوید: مراحل مقدماتی استملاک زمین های باشنده های ولسوالی زنده جان در مسیر سرک حلقوی (بای پس) انجام شده و با دستور مقام های مرکزی، استملاک این زمین ها عملآ انجام خواهد شد.

سرک حلقوی هرات یا همان سرک بای پس 45 کیلومتر طول دارد، که نزدیک به بیست کیلومتر آن آسفالت شده است.

کار ساخت 25 کیلومتر دیگر هم به گفته ای مقام های محلی هرات، به زودی آغاز خواهد شد.

این سرک از مربوطات ولسوالی زنده جان از شاهراه هرات – اسلام قلعه آغاز میشود و تا میدان هوایی بین المللی هرات ادامه دارد.

با ساخت این سرک از رفت و آمد موترهای باربری کلان در داخل شهر هرات جلوگیری میشود و این موترها مستقیم از بنادر اسلام قلعه و تورغندی به میدان هوایی می روند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top