مقامهای محلی حوزه غرب: طی سه ماه گذشته شکست سنگینی را به مخالفان دولت وارد نموده ایم

مقام­های محلی درحوزه غرب میگویند: با اینکه در سه ماه گذشته حملات طالبان در ولایت­های غربی کشور شدت گرفته است، اما نیروهای امنیتی با راه اندازی عملیات­­های نظامی، در هر گوشه­ ی این حوزه مخالفان را شکست داده­اند.

پس از جنگ های پیاپی نیروهای امنیتی با مخالفین درزون غرب، مسئولین امنیتی این حوزه درهرات طی یک نشست مشترک، پلان امنیتی شش ماه آینده را در این حوزه طرح ریزی کردند.Picture1

افزایش تحرکات طالبان در هرات و بادغیس، تهدیدهای داعش در فراه و فعالیت افراد مسلح غیرمسوول در ولایت غور از موارد مهم مورد بحث سران ملکی و نظامی حوزه غرب کشور دراین نشست بود.

مقام­های ملکی و نظامی چهار ولایت غربی کشور در مقر قول اردوی 207ظفر درولایت هرات گردهم آمده و برای بهبود وضعیت امنیتی این ولایت­ طرح وپلان امنیتی تنظیم کردند.

افزایش تحرکات طالبان در هرات وبادغیس، تهدیدهای داعش در فراه و فعالیت افراد مسلح غیرمسوول در ولایت غور از جمله موارد مهم مورد بحث سران ملکی و نظامی حوزه غرب کشور بود.

مقام­های محلی هرات می­گویند: این ولایت بستر مناسبی برای فعالیت طالبان نیست و حملات سه ماه گذشته این گروه در هرات همواره شکست خورده است.

با اینکه ظهورو فعالیت داعش در فراه در چند ماه اخیر نگرانی­های زیادی را به همراه داشت اما حالا محمد آصف ننگ والی فراه که درین کنفرانس حضور یافته است از گروه داعش به عنوان سکه مردود یادنموده ومیگوید: این گروه درحال حاضر درین ولایت به زانو درآمده است.

افرایش تحرکات طالبان در ولایت بادغیس هم در چند ماه اخیر نگران کننده بوده است.

قمرالدین شکیب سرپرست بادغیس میگوید: مخالفان مسلح دولت در ولسوالی بالامرغاب این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند و تلاش می­کنند تا از طریق این ولسوالی ولایت­های شمالی کشور را ناامن سازند.

فعالیت هزاران مرد مسلح غیرمسوول در ولایت غور هم از موضوعات مورد بحث این نشست امنیتی است.

به گفته ی سید انورعلی رحمتی والی غور: حدود پنج هزار فرد مسلح غیرمسوول در این ولایت فعالیت دارند و حکومت تلاش می­کند، تا برای بهبود امنیت از سران جهادی و افراد بانفوذ استفاده نماید.

مقام­های نظامی تاکید می­­ورزند با اینکه در سه ماه گذشته حملات طالبان در ولایت­های غربی کشور شدت گرفته است اما نیروهای امنیتی با راه اندازی عملیات­­های نظامی، در هر گوشه­ی این حوزه مخالفان را شکست داده­اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top