منابع خبری هرات: در جنگ ولسوالی شیندند 24 طالب کشته وزخمی شده اند

در درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح در ولسوالی شیندند هرات بعد از 24 تن ازافراد طالبان کشته وزخمی شده اند. مقامها در هرات میگویند: طالبان از سه جهت بالای مواضع نیروهای دولتی در ولسوالی شیندند هرات حمله کردند، که با مقاومت نیروهای دولتی مواجه گردیدند.

طی ده روز گذشته برای چندمین بار صبح امروز طالبان به هدف سقوط ولسوالی شیندند هرات بالای پوسته های امنیتی آن ولسوالی شیندند هرات حمله کردند که گفته میشود تا اکنون در گیری ها بصورت پراکنده جریان دارد.DSC04049

احسان الله حیات سخنگوی والی هرات میگوید: در این درگیری طالبان با سلاح سبک و سنگین بالای مواضع نیروهای دولتی در منطقه چوک ذغالی شیندند، پوسته مالدار، پوسته ی برج حمله کردند، که در جریان درگیری تا اکنون 9تن از طالبان کشته و بیش از15 تن آنان زخمی شده اند.

سخنگوی والی گفت: نیروهای کماندو و کمکی به منطقه اعزام شده اند و عملیات پاکسازی را در آن مناطق آغاز کرده اند.

وی افزود: درحال حاضر درگیری در محل خاتمه یافته است، اما بخاطر پاکسازی کامل منطقه از وجود طالبان در برخی نقاط بصورت پراکنده جنگ جریان دراد.

در حالیکه خبرهای رسیده از محل حاکی از آن است که  براثر برخورد مرمی راکت بر یک منزل مسکونی 4 طفل زخمی شده است، اما احسان الله حیات سخنگوی والی هرات این موضوع را درنموده و میگوید: که به افراد ملکی ونیروهای امنیتی تا به اکنون هیچ آسیبی نرسیده است.

گفته میشود: در حال حاضر قسمتی از بازار ولسوالی شیندند مسدود بوده و مردم به خاطر حفظ جان خود به خانه های شان پناه برده اند.

گروه طالبان تا به اکنون دراین مورد چیزی نگفته اند.

طی دو هفته گذشته این چندمین باریست که طالبان حملاتی را بالای مواضع دولتی در ولسوالی شیندند هرات، به منظور سقط آن ولسوالی انجام میدهند.

مقامهای محلی هرات میگویند: طالبان قدرت مقابله با نیروهای امنیتی را ندارند و هرازگاهی بمنظور ایجاد رعب ووحشت میان باشنده گان آن ولسوالی، حرکتهای را انجام میدهند و سپس ازمنطقه متواری میگردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top