مقام های محلی: کار ساخت سرک هرات – چشت شریف درماه حمل سال آینده آغاز میگردد

باشنده گان ولسوالی های چشت شریف،ولایت هرات از دولت خواهان اسفالت سرک هرات-چشت شریف هستند، آنان مقامهای دولتی را به دروغ گویی متهم کرده و میگویند: طی بیشر از ده سال گذشته هر وعده ی که برای مردم آن ولسوالی کرده اند، عمل نکرده و آنها خود طی این مدت اگر سرک شان را میساختند، اکنون سرک مرمرینی داشتند. در همین حال مقام های محلی ولایت هرات از سروی ابتدایی این سرک خبرداده میگویند: کار ساخت این سرک را به بودجه سال آینده گنجانیده اند و در شروع سال نوع خورشید، عملآ آغاز خواهد گردید.Balkhab

چند سال می شود که مقامات محلی در ولایت هرات از اسفالت سرک هرات – چشت به مردم این ولایت سخن می زند، اما این موضوع تاکنون جنبه عملی پیدا نکرده است.

اما اکنون نیز مردم این ولسوالی میگویند: با اینکه ولسولای چشت هرات در حدود ده معدن سنگ مرمر دارد، اما دولت تا به اکنون ده هزار افغانی برای بازسازی آن ولسوالی کمک نکرده است.

این مردم میگویند: با اینکه به آنها اطلاع داده شده که بودجه ساخت سرک هرات – چشت برای اسفالت آماده است، اما دولت، نسبت به اکمال و تسریع کار این پروژه بزرگ بی پرواند.

باشنده گان ولسوالی چشت شریف  هرات تاکید دارند: هرباری که ارکاین دولتی به منظور بازدید از بند سلما به آن ولسوالی سفر کرده اند، نوید های فراوانی برای باشنده گان چشت شریف داده اند، اما آنها دیگر به این نوید ها باورنداشته و مقامهای دولتی را همه به دروغگوی متهم میکنند.

درهمین حال مسئولان محلی درولایت هرات میگویند: دولت همواره با توجه به موقیعت استراتژیک ولسوالی ها، پروژهای انکشافی را در آن مناطق راه اندازی میکند.

احمد فرهاد خادمی ولسوالی چشت شریف هرات میگوید:ساخت سرک آرزوی دیرینه ی مردم چشت شریف هرات است که با وعده های مکرر مسوولان تا به اکنون نیز به آن توجه صورت نگرفته است.

همچنان احسان الله حیات سخنگوی والی هرات میگوید: ساخت سرک هرات – چشت شریف از جمله پروژه های مهم و اساسی بشمار میرود و قرار است تا در ماه حمل سال آینده، کار ساخت آن عملآ آغاز گردد.

به گفته ی مردم چشت شریف “این سرک درچندسال، چندین بار افتتاح شد و حتی ریگ ریزی شده، اما تاکنون کار اصلی آن آغاز نشده است.

باشنده گان ولسوالی های چشت شریف، اوبه و پشتون زرغون هرات درگذشته بارها به خاطر ساخت این سرک دست به اعتراض زده و خواهان، توجه جدی دولت به وضعیت باشنده گان این ولسوالی ها گردیدند.

ولسوالی چشت شریف یکی از ولسوالی های مهم در ولایت هرات است که بند سلما و بیشتراز ده معدن سنگ مرمر در آن موقعیت دارد، که از جمله درحال حاضر از هفت معدن آن سنگ برداری میشود.

سرک هرات – چشت قسمتی از دهلیز شرق و غرب افغانستان است، که اعمار آن می تواند ولایت هرات را به ولایات غور، بامیان و کابل وصل نماید.

قبل از این نیز باشنده گان ولایات غور، دایکندی و بامیان خواهان اعمار این سرک در مناطق شان، از سوی دولت افغانستان شده اند.

درحال حاضر گفته میشود: که به دلیل خرابی زیاد این جاده، فاصله ۱۷۰کیلومتری چشت شریف تا شهر هرات، نه ساعت طول می‌کشد تا به وسیله مو‌تر پیموده شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top