مقروضیت بیشتر از هشتاد میلیون افغانی معدن‌دارن به ریاست معادن هرات

ریاست معادن و پطرولیم ولایت هرات بیشتر از هشتاد میلیون افغانی از معدن‌داران و شرکت‌های ثبت شده در این ریاست طلب‌کار است.

مهندس بصیراحمد رییس کادستر ریاست معادن و پطرولیم ولایت هرات می‌گوید این ریاست هشتاد سه میلیون هشت‌صد و چهل هزار افغانی را از معدن‌داران و شرکت‌های ثبت شده در این اداره طلب‌کار است.

او گفت بار ها با تفاهم مقام ولایت از این افراد تعهد گرفته شد تا مقروضیت‌های خویش را بپردازند، اما تا اکنون هیچ‌گونه اقدام عملی در این مورد صورت نگرفته است.

از سوی‌هم شماری از معدن‌داران در ولایت هرات می‌گویند بنا بر مشکلات موجود آنان نتوانسته اند قروض خویش را پرداخت کنند.

شماری از این معدن‌داران که در شورای ولایتی هرات مراجعه کرده اند، از حریق وسایط‌‌شان توسط مخالفان‌مسلح دولت، نبود امنیت، نبود برق و امکانات کافی به‌خاطر استخراج سنگ از معادن، شکایت داشته و می‌گویند که آنان نتوانسته اند به‌خاطر دلایل ذکر شده مطابق به قرارداد سنگ استخراج نمایند.

این معدن‌داران می‌گویند حکومت باید در این مورد تصمیم جدی بگیرد.

درهمین‌حال کامران علی‌زایی رییس شورای ولایتی هرات می‌گوید افرادِ که پول دولت بالایشان است به هر طریق ممکن باید این پول را پرداخت نمایند.

آقای علی‌زایی گفت شورای ولایتی هرات طرحِ به‌خاطر پرداخت به موقع این مقروضیت‌ها و متضرر نشدن معدن‌داران پیشنهاد خواهد کرد.

ولسوالی چشت هرات از جمله ولسوالی‌های است که بیشترین معدن سنگ‌مرمر را دارا می‌باشد و هم‌اکنون چندین شرکت استخراج کننده سنگ‌مرمر در این ولسوالی مصروف استخراج سنگ هستند.

سنگ‌مرمر هرات در جهان شهرت به‌سزای دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top