ملامنان نیازی: 24 حوت درس آزادی افغانان برای جهانیان اما کارزار کمپاین انتخاباتی برای دست‌بوسان خارجی‌ها

ملا عبدالمنان نیازی معاون سیاسی گروه طالبان‌مسلح شاخه‌ای ملارسول، قیام خونین 24 حوت را درس آزادی افغانان برای تمام جهانیان به‎خصوص کشورهای همسایه عنوان می‌کند.

آقای نیازی در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری کهندژ بدون اینکه از کسی نام ببرد می‌گوید آنانیکه امروز از نام شهید سوء استفاده می‌کنند، دیروز دست‌بوس خارجی‌ها و غلامان کشورهای همسایه بودند.

او گفت در این روز خون هزاران افغان به‌خاطر درس آزادی و مردانگی برای تمام جهانیان به‌زمین ریخت، اما امروز افرادِ هستند که از خون این شهیدان به‌خاطر منفعت شخصی و کمپاین انتخاباتی خود استفاده می‌کنند.

این چهره سیاسی گروه طالبان‌مسلح در ادامه‌ای صحبت‌های خود افزود که شهدای 24 حوت با ریختن خود شان آزادی از شرق و غرب خواستند اما امروز بعضی از همین افرادِ که خود را پاسداران خون شهیدان می‌دانند، آب را در آسیاب شرقی‌ها و غربی‌ها می‌ریزند.

وی با اشاره به کشته شدن سربازان افغان گفت که در شبانه روز شمار زیادِ از سربازان افغان توسط تفنگ‌های دوربین‌دارد روسیه و ایران کشته می‌شوند در حالیکه مقام‌های افغان و حامیان خارجی‌شان می‌دانند و صدای خود را بلند نمی‌کنند.

آقای نیازی در یک پیام کوتاه به مردم افغانستان گفت باید ملت افغان بیدار باشند و آنانکه از نام‌شان سوء استفاده می‌کنند را شناسایی کرده و از سرنوشت خود حذف کنند.

وی تاکید نمود که رهبری طالبان‌مسلح شاخه‌ای ملارسول روز 24 حوت را یک روز پُر افتخار در افغانستان می‌دانند.

در همین‌حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات به خبرگزاری کهندژ گفت افرادِ که از 24 حوت تجلیل می‎کنند پاسداران واقعی خون شهدا هستند.

او گفت حکومت افغانستان و قانون اساسی کشور امروز ثمره خون شهیدان دیروز است و حکومت افغانستان مطابق قانون اساسی کشور مکلف است که پاسدار خون شهیدان باشد.

در 24 حوت سال 1357 مردم هرات که از طرح‌ها و مشی جدید حکومت وقت به ستوه آمده بودند، دست به قیام مسلحانه زدند و این قیام از سوی مردم به‌طور خودجوش به‌وجود آمد و هیچ‌گونه رهبری در این قیام وجود نداشت و دلیل شکست زودهنگام این قیام هم عدم رهبری این قیام مردمی بود.

کانال تلگرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top