ملالیوانی والی نام‌نهاد طالبان‌مسلح در هرات: رهبری امارت اسلامی این گروه را به انزوا کشانیده است

طالبان‌مسلح یک بار دیگر با نشر چند شب‌نامه در سطح ولسوالی‌های شمال و جنوب هرات، مخالفت‌شان را با رهبری ملاهیبت‌الله اعلام کردند.

گفته می‌شود این شب‌نامه‌ها در ولسوالی‌های گلران، کهسان، رباط‌سنگی ، کُشک‌کهنه و اطراف ولسوالی شیندند هرات منتشر شده است.

در این اعلامیه‌ها که از سوی ملاعبدالمنان لیوانی والی نام‌نهاد طالبان‌مسلح در ولایت هرات منتشر شده؛ آمده است که ملاهیبت‌الله رهبر فعلی طالبان‌مسلح یک شخص ضعیف بوده که مدیریت نادرست آن باعث شکست گروه آنان در  نبردها شده است.

طالبان‌مسلح در این اعلامیه هم‌چنان  از مواجه شدن با مشکلات اقتصادی و اختلافات قومی یاد آور شدند که ناشی از بی‌توجهی رهبری فعلی امارت اسلامی عنوان می‌کنند.

عبدالمنان لیوانی نویسنده این اعلامیه از طرفدران ملا اختر محمد منصور رهبر سابق گروه طالبان‌مسلح می‌خواهد که در این زمینه آرام ننشسته و با شماره تلفون‌هایی که در اخیر شب‌نامه درج شده است تماس بگیرند و از عواقب ناگوار این مسئله جلوگیری کنند.

این در حالیست که گفته می‌شود به تازه‌گی رهبری بر حال طالبان‌مسلح، ملامنان لیوانی والی نام‌نهاد طالبان‌مسلح در هرات را از این سمت برکنار و به جایش مولوی آخندزاده را معرفی کرده است.

با این حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نشر اعلامیه‌های اخیر طالبان را مبنی بر تشدید اختلافات درونی‌شان تایید می‌نماید.

او می‌گوید نیروهای امنیتی آماده‌گی دارند تا عملیات‌های پاک‌سازی را به‌خاطر از بین بردن طالبان‌مسلح راه‌اندازی کنند.

از سوی‎هم باشنده‌گان هرات، موجودیت اختلافات درونی طالبان‌مسلح را به نفع کشور می‌دانند.

آنان می‌گویند این اختلافات باعث از بین رفتن طالبان‌مسلح خواهد شد و افغانستان را در عرصه رسیدن به پروسه صلح  نزدیک خواهد ساخت.

در جریان سال جاری ده‌ها تن از افراد وابسته به گروه طالبان‌مسلح در جریان درگیری‌های میان گروهی در ولسوالی‌های شیندند و ادرسکن هرات نیز کشته شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top