ناهیدفرید: منابر و مساجد تربیونَ ترویج خشونت علیه زنان

ناهید احمدی فرید نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان در یک کنفرانس خبری از خشونت‌های سازمان یافته در مساجد و منابر بر علیه زنان سخن گفت و افزود که از این آدرس‌ها تبلیغات زن‌ستیزانه بلند می‌شود.

این نماینده مجلس که در سمپوزیم مشترک حمایت از زنان در فرماندهی حمایت قاطع سخن می‌زد افزود که اکنون وضعیت زنان در افغانستان رضایت بخش نیست.

او گفت تربیون‌های که از حکومت معاش می‌گیرند بر علیه زنان که نیم پیکر این جامعه هستند صدا بلند کرده و تبلیغات زن‌ستیزانه به‌راه انداخته اند و ما هر روز شاهد ترویج خشونت از مساجد و منابر هستیم.

بانو فرید از حکومت می‌خواهد تا بالای وزارت حج و اوقاف فشار آورده تا این تربیون‌ها را تغییر جهت دهد تا از مساجد و منابر اصل دین اسلام تبلیغ گردد و آنچه که زندگی پیامبر گرامی اسلام است سخن گفته شود.

این نماینده مردم در مجلس نمایندگان در قسمتِ از سخنان خود با انتقاد تند از وزارت زنان و اداره‌های تحت امرش در ولایت‌ها گفت که در سال‌های پسین این وزارت هیچ کار بنیادی برای زنان انجام نداده است.

ناهید فرید افزود اگر این وزارت برنامه‌های جدی به خاطر حمایت زنان نداشته باشد، دیگر هیچ ضرورت به وجود این وزارت نیست.

وی تاکید نمود اکنون 51 درصد خشونت در برابر زنان نسبت به سال گذشته در کشور افزایش یافته است که این خود نشان دهنده ضعف نهادهای حامی زنان می‌باشد.

در حالی این سخنان بیان می‌گردد که پیشتر از این نیز شماری از فعالان مدنی و سیاسی در کشور از عملکرد ضعیف عالمان دینی در برابر هراس‌افگنان سخن گفته بودند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top