نخستین فارم مرغداری و تولید تخم مرغ در ولایت هرات به فعالیت آغاز کرد

برای اولین بار فارم تولیدی تخم مرغ بصورت استندرد وبا کفیت بالا در شهر هرات بفعالیت آغاز کرد. این فارم به ارزش بیش از صدملیون افغانی از سوی یکی از سرمایه داران در این ولایت ایجاد شده است که روزانه بیش از صد هزار دانه تخم مرغ را تولید وببازار های هرات عرض می نماید.که در صورت حمایت دولت این تاسیسات را انکشاف خواهد یافت. درهمین حال رئیس اتاق تجارت هرات با انتقاد از ورود مواد خوراکی مشابه تولیدات داخلی بدون محصول از گمرکات کشور میگوید: درصورت شفاف سازی درگمرکات زمینه رقابت سالم میان فرارود های تولیدی و وارداتی تجار در داخل کشورمساعد خواهد شد.

این نخستین فابریکه ی تولید تخم مرغ در سطح کشور است، که بتازه گی فعالیتش را در شهر هرات آغاز کرده است. Picture8

مسئولان این فابریکه میگویند: این فارم مرغداری از ده ماه به اینطرف به هزینه بیش از صد ملیون افغانی از سرمایه شخصی شان در هرات ایجاد شده استو در حال حاضر با رعایت استندرد ها وبهداشت جهانی روزانه یکصد هزار تخم مرغ را با کیفیت بالا تولید و به بازار عرضه میکند.

رئیس این فابریکه تاکید دارد که تخم های تولید شده در این جا از لحاظ کیفیت وکمیت از تخم های وارداتی کشور های خارجی خاصتا کشور چین بهتر وبالاتر بوده، که به همین خاطر متقاضیان زیادی در بازار امروز هرات دارد.

وی میگوید: بیشتر از 70 در صد مواد غذایی مرغ های این فارم از خود هرات تهیه گردیده و 30 درصد دیگر آن را از خارج کشور بدست میآورند.

وی ادعا دارد که فعالیت این شرکت در حال انکشاف است ودر صورت حمایت دولت بازار مصرفی ولایات کلیدی کشور را تحت پوشش قرار میدهند.

درهمین حال مسئولان اتاق تجارت و تولید کننده گان مواد خوراکی با انتقاد از ورود مواد خوراکی مشابه تولیدات داخلی، بدون محصول ازطریق گمرکات کشورمیگویند: در صورت شفاف سازی  درگمرکات زمینه رقابت سالم میان فرارود های تولیدی و وارداتی مساعد خواهد شد.

در این فارم روزانه شماری از باشنده گان هرات مصروف کار هستند که برای فامیل های زیادی از این جا امرار معیشت می کنند از فعال شدن این فارم ابراز خرسندی نموده وتاکید دارند، که میزان بیکاری در میان خانواده بشدت روبه افزایش است و راه اندازی این گونه شرکت ها مانع از فرار جوانان به بیرون از کشور میگردد.

این فارم تولیدی در حال در ولایت هرات به فعالیت آغاز می نماید که مسولان نهاد های تجارتی وصنعتی در هرات در طی یکسال اخیر از مصدود شدن ده ها فابریکه تولیدی دیگردرهرات خبر داده بودند.

3 دیدگاه

  1. محسن گفته:

    عالیه…واقعا وقتی این پیشرفتارو میشنوم خیلی خوشحال میشم..عشق منی afgعشق منی سازنده یafg

  2. Shoaib Bari گفته:

    واقعاً بسيار عالي، بسيار زياد خوش شدم كه اي چونين شركت به معيار هاي بين الملي ده افغانستان عزيز ما إيجاد شده
    سر بلندي ما ده اتحاد ماست??.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top