نخستین پوهنتون ویژه ی زنان به زودی درهرات اعمار میشود

قرار است نخستین پوهنتون ویژه بانوان در آینده نزدیک در ولایت هرات  اعمار شود. جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات امروز در یک نشست خبری مشترک با رئیس شبکه خبرگزاری زنان افغان گفت: این پوهنتون تحت نام “ملکه گوهرشاد” در ساحه 50 جریب زمین به ارزش 5 میلیون دالر اعمار خواهد شد. در همین حال فعالان مدنی نیز از طرح تاسیس این دانشگاه در هرات استقبال می کنند.

مسئولان محلی در این ولایت طی نشست خبری تاکید دارند که جهت تاسیس یک پوهنتون ویژه ی زنان مکاتباتی با مرکز کشور صورت گرفته و اقدامات لازم نیز روی دست گرفته شده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: این پوهنتون مختص برای زنان بوده که در برگیرنده بخشهای فرهنگی، اجتماعی و علمی خواهد بود.

بنا به اظهارات وی: همچنان در نظر است در ساحه پوهنتون اختصاصی زنان، لیلیه اناث و خانه های مسکونی برای استادان نیز اعمار گردد.

در همین حال خانم حمیرا ثاقب رئیس شبکه خبرگزاری زنان افغانستان که به منظور بررسی وضعیت زنان در اداره های دولتی به ولایت هرات سفر نموده ایجاد پوهنتون اختصاصی زنان را یک گام ارزنده در عرصه رشد خانمها در ولایت هرات عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر کار روی ایجاد این مجموعه اکادمیک در مرکز کشور ادامه داشته و قرار است تا اوایل سال 2017 کار ساخت این پوهنتون به همکاری کشور ترکیه در هرات آغاز شود.

خانم ثاقب همچنان ایجاد کمیته منع آزار و اذیت زنان شاغل در اداره های دولتی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود تا این کمیته بتواند در راستای مصون بودن خانمها در اداره های دولتی موثر باشد.

مقام های محلی هرات میگویند: در حال حاضر حدود 40 درصد کارمندان دوایر دولتی هرات را زنان تشکیل میدهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top