نمایشگاه عکس بمنظور داد خواهی از قتل فرخنده درهرات برگذار شد

نمایشگاه عکس دادخواهی قتل فرخنده درهرات برگزار شد. مسئولان برگذاری این نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه عکس را دادخواهی از عاملین قتل فرخنده مینماند. گفته میشود: در این نمایشگاه 40 قطعه عکس ونقاشی به نمایش گذاشته شده است که همه شیوه جنایت قتل فرخنده را به نمایش کشیده است.

در این نمایشگاه عکس که با تلاش 4 تن از خانم های هنرمند برگزار شد مقامهای محلی هرات، بر محاکمه جدی وعلنی و عاملین قتل فرخنده تاکید نمودند.DSC03396

اصیل الدین جامی سرپرست مقام ولایت هرات میگوید: این مدنی ترین شیوه دادخواهی است که با ابتکار این خانم ها راه اندازی گردیده و پیام آن برمظلومیت فرخنده تاکید دارد.

وی میگوید: این نمایشگاه یک هشداریست برای همه مان که درآینده بیشتر متوجه باشیم ، تا درجامعه ما شاهد حواث ناگوار دیگری نباشیم.

درهمین حال رئیس اداره اطلاعات وفرهنگ هرات راه اندازی این نمایشگاه را گام موثر برای آگاهی دهی خوانده میگوید: مردم وقتی این نمایشگاه را میبینند، متوجه میشوند که درآینده گول خرافات و افراد بی دانش را نخورند.

وی: خطر ندانستن مردم از مواردی که توسط یکعده بنام ملا یا تعویذ نویس بر افکارشان تاثیرگذاشته است، بالاترازجنگی میداند که عملآ درجریان باشد.

درهمین حال بنفشه صحرا مسئول برگذاری این نمایشگاه میگوید: که وی با سه تن از همکاران اش به مدت یکهفته تمام این آثاراین نمایشگاه را طراحی ونقاشی کرده است.

او میگوید: درچهل قطعه عکس ونقاشی که دراین نمایشگاه گذاشته شده است، از اولین اقدام فرخنده تا قتل و دفن اش بتصویر کشیده شده است.

او از تمامی آزاداندیشان و کسانی که برای احقاق حقوق انسان در کشور مبارزه می کنند خواست، تا در این مسیر گام بردارند.

به گفته ی خانم صحرا: این نمایشگاه با کمک و بودجه شخصی خودشان برگذار گردیده است و صرفآ جنبه ی داد خواهی، ازعاملین قتل فرخنده را دربرمیگیرد.

فرخنده عصر پنجشنبه ۲۸حوت، دو روز قبل از سال نو 1394 در نزدیکی مسجد شاه دوشمشیره در مرکز شهر کابل از سوی مردان خشمگین به اتهام آتش زدن قرآن با سنگ و چوب کشته و بعد جسدش سوزانده شد.

که پس از بررسی ها توسط کمیسیونی که به منظور پی گیری واقیعت، این موضوع تشکیل شده بود، اعلان گردید، که فرخنده قرآن کریم را نسوختانده است و پس از مشاجره با یک تعویذ درباره خرافات متهم به قرآن سوزی شد.

از آن پس مرگ فرخنده باعث ایجاد واکنش‌های زیادی اجتماعی در داخل و خارج از افغانستان شده و در شبکه‌های اجتماعی نیز صفحاتی به منظور حمایت از او به نام ‘منم فرخنده’، ‘داد خواهی برای محاکمه فرخنده’ و ‘قاتلان فرخنده باید محاکمه شوند’ راه افتاده‌است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top