نمایشگاه عکس در هرات از فخرالدین پاشا اولین سفیر ترکیه در افغانستان

نمایشگاه عکس زیر نام آتشی در دل دارم با نمایش بیش از صد عکس از فخرالدین پاشا به‌هدف نمایش پیشینه‌ای تاریخی روابط ترکیه و افغانستان در ولایت هرات گشایش یافت.

فخرالدین پاشا از جمله اولین سفیران دولت ترکیه در زمان شاه امان‌الله خان در افغانستان بود.

علی‌ارغون چینار رییس دفتر تیکا آژانس انسجام هم‌کاری‌های صدارت عظمای ترکیه در ولایت هرات هدف برگزاری این نمایشگاه را نشان دادن پیشنه‌ای تاریخی روابط ترکیه و افغانستان عنوان کرد.

او گفت برگزاری این چنین نماشگاه‌ها در تحکیم روابط دو کشور موثر است و تلاش‌ها به‌خاطر مستحکم‌تر ساختن این روابط جریان دارد.

در همین‌حال شماری از بازدید کنندگان، برگزاری این نمایشگاه را موثر می‌دانند و می‌گویند که این گونه نمایشگاه‌ها با پیشینه‌ای تاریخی برای آشنایی مردم از روابط کشورهای کمک کننده به افغانستان، موثر است.

عبدالعظیم یک‌تن از بازدید کننده‌گان می‌گوید تا اکنون تنها با نام فخرالدین پاشا آشنایی داشته اما حالا با زندگی‌نامه و عکس آن نیز آشنا شده است و این برای معلومات در مورد کشورش تاثیر گذار است.

از سوی هم جاوید ضرغام آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات نیز از برگزاری این نمایشگاه خرسند است و می‌گوید که افغانستان و ترکیه از سالیان متمادی روابط نیکِ داشته اند.

او گفت این‌گونه نمایشگاه‌ها با محتوای علمی و معلوماتی، برای نسل آینده در کشور با ارزش است.

قابل ذکر است که در این نمایشگاه یک‌صدوسه عکس از فخرالدین پاشا به هم‌کاری دفتر تیکا از کشور ترکیه به ولایت هرات انتقال داده شده بود و برای دو روز بر روی بازدید کنندگان این نماشگاه باز است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top