نمایشگاه هنری صلح و دوستی میان کودکان افغانستان و ایران درهرات برگذار شد

نمایشگاه عکس مشترک افغانستان وایران درهرات برگذار گردید. این نمایشگاه به کمک حمیدرضا خواجه محمدی از آثار نقاشی شده ی تعدادی از کودکان افغانستان وایران برگذار شده است.

مسئولان اداره ی اطلاعات وفرهنگ هرات میگویند: دراین نمایشگاه 57 اثر نقاشی شده به نمایش گذاشته شده است، که 30 اثر آن مربوط به جوانان و نوجوانان میشود.

آریا روفیان رئیس اداره اطلاعات وفرهنگ هرات میگوید: هرکدام از این آثار بیانگر پیام صلح و همزیستی است که به زبان نقاشی و هنر بیان شده است.DSC00447

وی افزود: کودکان احساسات خودرا در قالب هنر ونقاشی تبارز داده اند، که همه جای دنیا میبایست امنیت داشته و جای برای زندگی و آرامش باشد.

رئیس اداره اطلاعات وفرهنگ هرات گفت: طی سالهای آخیر مناسبات فرهنگ کشورهای افغانستان وایران افزایش یافته است که این خود تاثیرات مثبت و ارزنده ی در روابط میان دو کشور داشته است.

از سوی هم سید محسن ساادات کیایی مسئول فرهنگی کنسولگری ایران درهرات میگوید: یکی از اهداف آنان ایست تا در آینده نیز هنرمندان افغانستان وایران بیشتر باهم برنامه و روابط داشته باشند.

وی افزود: درحال حاضر نیز با تعدادی ازهنرمندان از جمله هنرمندان موسیقی دوتار است که در آینده نزدیک همایشی را در ایران به اجرا خواهند گذاشت.

به گفته ی او: با کانون خوشنویسان هرات نیز صحبت شده است، تا زمینه ی یک برنامه هنرخطاطی با خوشنویسان ایران را در آینده فراهم خواهد ساخت.

افغانستان و ایران دو کشور هستند که مشترکات دینی، زبانی وفرهنگی کاملآ یکسان دارند و در طول تاریخ این مشترکات مورد استفاده مردم هردو سرزمین بوده است.

شماری از هنرمندان و فرهنگیان هرات نیز از برنامه های اینچنینی حمایت نموده میگویند: این برنامه ها باعث روابط گسترده تر و آشنایی بیشتر از داشته های دوکشور خواهد گردید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top