نگرانی باشنده گان ولایت فراه از شدت و گسترش جنگ در آن ولایت

باشنده گان ولایت فراه از دولت میخواهند تا با اعزام نیروی ببیشتر به آن ولایت موضوع جنگ در فراه را جدی بگیرد. شماری از نماینده گان مردم در شورای ولایتی و متنفذین درآن ولایت میگویند: در حال حاضر قسمت زیادی از مناطق کمربند امنیتی شهر فراه در دست طالبان بوده و شدت جنگ در منطقه نوبهار میباشد.

بیشتر از 5 روز میشود که صدها طالب به قصد تصرف شهر فراه،  وارد قریه جات سمت شمال اطراف آن گردیده اند.

شماری از نماینده گان مردم در شورای ولایتی فراه میگویند: در حال حاضر نیروهای امنیتی زیاد تلاش میکنند، ولی این تلاش آنها تا به حال نتیجه ی آنچنانی در پی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر مناطق نوبهار، رج، روکه، پنجه راس، سالور، ملایا، خطی وان تحت تصرف طالبان است و شدت جنگ در قریه نوبهار میباشد.

همچنان در صحبتی که با برخی از متنفذین قومی و منابع خبری در آن منطقه میخواهند از آنها نام نبریم داشتیم، آنان میگویند که عملیات نیروهای امنیتی به کند به پیش میرود و شمار زیادی از باشنده گان مناطق جنگی از خانه و کاشانه ی خود آواره شده اند.

به گفته ی آنان: برخی از باشنده گان مناطق نامبرده، تنها توانسته اند، که خود وخانواده های شان را از جنگ بیرون بکشند و شماری هم هنوز درقریه جات باقی مانده اند.

درهمین حال محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه میگوید که عملیات هوایی و توپخانه ی نیروهای مشترک افغان از شب گذشته آغاز گردیده است که تا اکنون نیز ادامه دارد.

او گفت که درنتیجه این عملیات از دیشب تا کنون 9 تن از افراد طالبان کشته شدند و 13 تن دیگر زخم برداشته اند.

سخنگوی والی فراه گفت: حضور غیر نظامیان در مناطق تحت تصرف طالبان، روند عملیات نیروهای دولتی را به کندی مواجه کرده است.

از طرفی هم منابع خبری میگویند: شمار زیادی از سران طالبان از جمله والی نامنهاد طالبان ومعاون اش درفراه، والی وقوماندان امنیه نامنهاد طالبان دربادغیس، طالبان شیندند و شماری دیگر از قوماندانان سرشناس طالبان همراه با نیروهای تحت امر شان به کمک همقطاران شان در آن مناطق گرد هم آمده اند.

به گفته ی آنان اگر دولت اقدام جدی نماید، این یک فرصت خوبی بمنظور سرکوب نمودن  و وارد کردن ضربه ی سنگین برای طالبان خواهد بود.

گروه طالبان تا به اکنون در این مورد، ابراز نظری نکرده اند.

فراه از جمله ولایات غربی کشور به شمار میرود که، از سالها قبل در قسمت های ازاین ولایت، طالبان حضور گسترده وفعال داشته اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top