نگرانی شدید مردم بادغیس از گسترش نا امنی ها درآن ولایت

شماری از باشندگان بادغیس از نا امنی و حضور گسترده طالبان مربوطات این ولایت به شدت اظهار نگرانی میکنند.رئیس شورای ولایتی بادغیس میگوید: با اینکه بار نگرانی مردم به مقامهای دولتی مطرح شده است، اما همواره خواست ها و پیشنهادات شان برروی کاغذ باقی مانده است. او تاکید کرد که مقام های محلی نیز این حضور این افراد در بادغیس آگاه هستند و برای بازداشت آنان اقدامی نکرده اند.

این مردم بخاطر تشیع جنازه دوتن ازعزیزان شان اینجا گرد هم آمده اند که دیروز در جنگ با طالبان جان شان را ازدست داده اند.Picture1

این جا قریه ده برنج در مربوطات ولسوالی قادس ولایت بادغیس میباشد.

این باشندگان ولایت بادغیس از وجود طالبان به گونه گسترده در مناطق شان شکایت کرده و می گویند: که در این اواخر حملات طالبان در مناطق زیادی ازبادغیس افزایش یافته است.

این مردم که خود مسلح شده و برعلیه طالبان میجنگند میگویند: هیچ توقع از دولت ندارند و خودشان آماده هستند تا از مناطق شان دفاع نمایند.

آنان میگویند: دولت تا به اکنون برای آنها هیچ گونه اقدامی نکرده و آنها مجبور شده اند که خود دست به اقدام بزنند و طالبان را ازمناطق شان بیرون برانند.

ازسوی هم بهاالدین قادسی رئیس شورای ولایتی بادغیس میگوید: مردم بادغیس از ناامنی های اخیر و حضور پر رنگ طالبان در محل زندگی شان نگران هستند.

وی میگوید: از دوروز بدین سو درچندین نقطه ولایت بادغیس جنگ میان دولت وطالبان جریان دارد که درحال حاضر نیز در شماری از ولسوالی ها جنگ میباشد و گروه طالبان با سلاح های سنگین مواضع دولتی را هدف قرار می دهند.

او افزود: مقام های محلی نیز از حضور این افراد در بادغیس آگاه هستند و برای ازبین بردن آنان اقدامی نکرده اند.

درهمین حال مقامهای محلی بادغیس میگویند: که نیروهای امنیتی هموار با مساعی مشترک تلاش دارند، تا امنیت را بصورت درست آن دربادغیس تامین نمایند.

میرویس میرزاک وال سخنگوی والی بادغیس میگوید: بتازه گی صبح امروز نیروهای امنیتی در یک عملیات قسمتهای ازمناطق موریچاق که مربوط ولسوالی بالامرغاب بادغیس میگردد ودیروز بدست طالبان افتاده بود، را کاملآ ازتصروف طالبان بیرون آورده اند.

گفته میشود که در پوسته نمبر۵پولیس سرحدی، ده سرباز حضور داشته که از این میان ۷ تن آنان کشته و سه تن دیگر شان مفقود بوده که مقامهای محلی احتمالا گرفتاری ایشان را از سوی طالبان رد نمی نماید.

با اینهمه شماری از آگاهان: شکل یابی اوضاع کنونی را ناشی از بی تفاوتی های ادارات محلی و حکومت مرکزی در ولایات نا امن پنداشته و در عین حال تاکید میورزند که، شماری از افراد بلند پایه دولتی نیز در این زمینه نقش  دارند.

هر چند این اگاهان مشخصا از فرد و یا گروه ی نام نبرده ولی می افزایند که این افراد در سطوح مختلف دولتی قرار داشته و ایفا وظیفه مینمایند.

باشنده گان ولایت بادغیس درحالی از وجود نا امنی ها ابراز نگرانی میکنند، که به تازه گی گروه طالبان با نشر اعلامیه ی از شروع عملیات بهاری تحت نام “عزم” در سراسر افغانستان خبر داده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top