نگرانی فعالین رسانه ای حوزه غرب از افزایش واقعات خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان

خبرنگاران و فعالین رسانه ای در هرات امروز در یک گردهمایی از افزایش واقعات خشونت علیه خبرنگاران در کشور اظهار نگرانی کرده و واقعه کشته شدن خبرنگار آریانا نیوز را در ولایت هلمند به شدت محکوم نمودند.

عبدالقدیر شاهین مسول اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در هرات میگوید آمار ثبت شده در کشور نشان میدهد که میزان واقعات خشونت علیه خبرنگاران به بالاترین حد خود رسیده است.

وی از ارگانهای امنیتی خواست تا در زمینه تامین امنیت خبرنگاران و فعالین رسانه ای در کشور از خود تلاش بیشتری به خرج دهند.

در همین حال محمد آصف رحیمی والی هرات، واقعه انفجار کنار جاده ای در ولایت هلمند که منجر به کشته شدن نعمت الله زهیر خبرنگار تلویزیون آریانا در این ولایت شد را به شدت محکوم نمود.

وی به خبرنگاران و فعالین رسانه ای در غرب کشور وعده داد تا در راستای تامین امنیت آنها در جریان فعالیتهای کاری شان از تمام امکانات دست داشته استفاده خواهند کرد.

از طرف دیگر شماری از فعالین رسانه ای در هرات از عدم بیمه شغلی خبرنگاران انتقاد کرده و از مسولان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور خواستند تا روی این قضیه تصامیم جدی اتخاذ شود.

مسولان میگویند از اول سال جاری تا کنون بیشتر از 100 قضیه خشونت علیه خبرنگاران در این حوزه به ثبت رسیده است که تا کنون کمتر با عاملین این قضایا برخورد شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top