نگرانی فعالین مدنی بادغیس از وضعیت نا امنی ها درآن ولایت

شماری از فعالان جامعه مدنی ولایت بادغیس در یک گرد همای از وضعیت فعلی امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی نموده و خواهان توجهی جدی دولت در این راستا میباشند. 

شبکه ی نهاد های جامعه ی مدنی بادغیس از افزایش نا امنی های اخیر در این ولایت و سقوط ولسوالی جوند بدست مخالفین مسلح سخت نگرانی کرده و از حکومت می خواهند تا هر چه زودتر در این راستا توجه نماید.00 1 (5) (1)

آنان می گویند که  از مدت 2 روز در این ولایت جنگ  جریان داشته که درنتجه آ ن ولسوالی جوند به دست طالبان افتاده و درگیری همچنان در ولسوالی های مقر  وقادس این ولایت ادامه دارد. آنان هشدار میدهند در صورت عدم توجه جدی حکومت ولسوالی های دیگر این ولایت و حتی مرکز قلعه ی نو هم با خطر سقوط مواجه خواهد گردید.

 در همین حال قوماندان قول اردوی 207 ظفر درحوزه غرب که قومانده ی جنگ در بادغیس را بدوش دارد، از آمادگی های نیروهای امنیتی در واپس گیری ولسوالی جوند سخن می زند.

 جنرال تاج محمد جاهد قومندان قول اردوی 207 ظفر می گوید: مخالفین مسلح دولت تمامی نقاط ولسوالی جوند را تصرف نکرده و صرف مرکز این ولسوالی در تصرف آنان قرار دارد و آنان مشترکآ با هماهنگی نیرو های امنیتی روی پلان واپس گیری مرکز جوند کار می کنند و قطعات شان در طی بیست و چهار ساعت گذشته در اطراف مرکز ولسوالی جوند جا بجا شده اند.

وی از تصرف دوباره ی جوند بدست نیروهای امنیتی در هیمن زودی خبر می دهد و از نیرو های مردمی در امر ایستادگی علیه مخالفان مسلح در سایر نقاط جوند خرسند است.

جنرال جاهد علت سقوط ولسوالی جوند را دوری از مرکز بادغیس، نبود امکانات و راه مواصلاتی صعب العبور خوانده، از آماده گی های شان در تامین امنیت و دفاع از ولسوالی ها در برابر نفوذ طالبان اطمینان می دهد.

این درحالیست که گفته میشود: از چند روز به اینطرف گزارش های مبنی بر حمله طالبان مسلح بر مرکز ولسوالی وجود داشته است، اما مسوولان ولایتی تدابیری را در این پیوند اتخاذ ننموده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top