نگرانی فعالین مدنی هرات از امضا تفاهمنامه با استخبارات پاکستان

امضای تفاهم­نامه­ی تبادل اطلاعات استخباراتی با سازمان جاسوسی پاکستان به نفع افغانستان نیست، شماری از فعالان مدنی هرات می گویند: سازمان جاسوسی پاکستان دشمن دیرینه­ی افغانستان است و هرگونه تبادل اطلاعات با این سازمان تهدید جدی در برابر امنیت ملی کشور خواهد بود. در همین حال آگاهان امور سیاسی نیز تفاهم با سازمان جاسوسی پاکستان را نگران کننده می­خوانند.

شماری از فعالین مدنی هرات میگویند: امضای تفاهم ­نامه­ی تبادل اطلاعات استخباراتی افغانستان با سازمان جاسوسی پاکستان آب انداختن به آسیاب دشمن است. tasweer

تفاهم میان دولت افغانستان با پاکستان بر سر تبادل اطلاعات استخباراتی میان دو کشور سروصداهای زیادی را در افغانستان بلند کرده است.

این فعالین مدنی نگران از امضای این تفاهم­نامه بوده و سازمان جاسوسی پاکستان یا (ای آس آی) را عامل جنگ­های سه دهه اخیر در کشور می­خوانند و آنرا مار در آستین افغان­ها عنوان میکنند.

در همین حال آگاهان امور هم امضای تفاهمنامه­ی تبادل اطلاعات استخباراتی با سازمان جاسوسی پاکستان را به نفع افغانستان نمی­دانند.

به باورآنان: سازمان جاسوسی پاکستان دشمن دیرینه­ی افغانستان است و هرگونه تبادل اطلاعات استخباراتی با این سازمان، امنیت ملی کشور را با خطر روبرو می­سازد.

آنان هشدار می­دهند که دولت پاکستان در برابر افغانستان هرگز صادق نبوده و با امضای تفاهمنامه­ی استخباراتی، دست سازمان جاسوسی این کشور در امور امنیتی افغانستان باز خواهد شد.

امضای تفاهمنامه­ی همکاری­های تبادل اطلاعات استخباراتی افغانستان با سازمان جاسوسی پاکستان بسیاری از آگاهان امور، شهروندان و حتی بعضی افراد حکومتی را خشمگین کرده است.

با این همه،  مقام­های ریاست عمومی امنیت ملی کشور می­گویند: این همکاری­ها در بخش‌های نظامی، مالی، سیاسی و حمایت از روند همکاری اطلاعاتی با هدف مقابله با تهدیدهای مشترک تروریستی در منطقه است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top