نگرانی مجمع مردمی هرات از افزایش نا امنی ها در این ولایت

مجمع مردمی هرات از آنچه افزایش ناامنی ها در این ولایت می خواند، نگران است. اعضای این مجمع می گویند: اختطاف ها، ترورها و سرقت های مسلحانه در شهر هرات بالا گرفته و این ناامنی ها روبه افزایش است. اعضای مجمع مردمی هرات می گویند: هم اکنون سه تن از باشنده های این ولایت در قید آدم ربایان هستند و دولت برای رهایی آنان هیچ کاری نکرده است. از سوی دیگر پولیس هرات این گفته ها را رد می کند و تاکید دارد که وضعیت امنیتی هرات در ماه های اخیر بهبود یافته و هیچ تهدید امنیتی در این ولایت وجود ندارد.

نماینده گان اتحادیه ها مختلف صنفی اینجا دراین مکان گرد هم آمده­ اند تا در مورد آنچه افزایش ناامنی­ ها در هرات می­خوانند، از مسئوولان امنیتی این ولایت وضاحت بخواهند، اما طوریکه دیده میشود از مسئوولین امنیتی هرات، تنها آمر امنیت قوماندانی امنیه این ولایت برای پاسخگوی حاضر گردیده است.img_0825

داکتر نثار احمد مصدق رئیس مجمع مردمی هرات میگوید: این نهاد مردمی برای آخرین بار، یک بار دیگر نشستی را برگزار کرده و از افزایش ترورها، آدم ربایی ­ها و سرقت­ های مسلحانه در این ولایت نگران است.

شماری از اعضای این مجمع می­گویند: در جریان سال جاری بیش از 50 مورد ترور در شهر هرات صورت گرفته و ده­ ها تن هم از سوی اختطاف گران ربوده شده­ اند.

آنگونه که برخی از اعضای مجمع مردمی هرات می­گویند: هم­ اکنون سه تن از افراد ملکی در قید آدم ربایان هستند، اما اداره ­های امنیتی برای رهایی این افراد، هیچ کاری نکرده­ اند.

اما پولیس هرات این گفته­ ها را رد می­کند و از بهتر شدن وضعیت امنیتی این ولایت سخن می­گوید.

عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات می­گوید: در ماه ­ها اخیر، گروه ­های آدم ربا و سارقان مسلح به شدت از سوی نیروهای امنیتی سرکوب شده ­اند و این ترورهای مسلحانه و آدم ربایی ­ها نسبت به سال­ های پیش، بیش از هشتاد درصد بهبود یافته­ است.

درهمین حال شماری از اعضای شورای ولایتی هرات هم وضعیت امنیتی این ولایت را نگران کننده نمی­خوانند.

طوریکه داکتر محمد مهدی حدید مسئوول کمیته ­ی امنیتی این شورا می­گوید: نسبت به گذشته حالا وضعیت امنیتی بهتر شده است، اما او برخی از گروه ­های مافیایی و سازمان یافته را عاملین ناامنی ­ها در شهر هرات می خواند.

تاحالا بارها مجمع مردمی هرات به دلیل آنچه افزایش ناامنی­ ها در این ولایت خوانده می­شود، اینگونه نشست­های برگزار کرده است.

در مواردی اعضای این مجمع حتی اعتصاب کاری عمومی اعلام کردند و بازار هرات روزها بسته بود.

مجمع مردمی هرات که متشکل از اتحادیه ­ها، اصناف و نهادهای مختلف مردمی است، اکنون نیز هشدار میدهد، که در صورت ادامه ی این روند، برنامه ی بعدی شان اعتراض خیبانی و اعتصاب کاری خواهد بود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top