نگرانی مردم فراه از شدت ناامنی ها در آن ولایت

شدت گرفتن نبرها در فراه و نزدیک شده دامنه ی جنگ به نزدیکی شهر، بزرگان و شهروندان فراهی مقیم در هرات را نگران ساخته شده است. مسئوولان شورای مردم فراه در هرات می گویند: از دو هفته به این سو که حملات طالبان برای تصرف شهر فراه آغاز شده، صدها خانواده از مرکز این ولایت فرار کرده و به ولایت های همجواره به ویژه هرات بیجا شده اند. به گفته ی آنان، این بیجاشده ها در وضعیت دشواری زندگی می کنند.

آتش جنگ بیش از دو هفته می شود که در یک کیلومتری شهر فراه زبانه می کشد. طالبان برای تصرف کردن شهر فراه از تمام نیروی خود کار می گیرند، اما بیشتر حملات شان بر شهر از سوی نیروهای امنیتی دفع شده است.4

صدها خانواده از بیم گیرماندن در آتش جنگ، از مرکز شهر فراه و حومه های آن خانه های خودرا ترک کرده و به ولایت های همجوار به ویژه به هرات بیجا شده اند.

سید افغان معاون شورای مردم فراه مقیم هرات میگوید: ادامه نبردها در نزدیکی های شهر فراه، نگرانی بزرگان و شهروندان این ولایت مقیم هرات را به دنبال داشته است.

براساس گزارش ها در دو هفته اخیر بیش از سه هزار خانواده از ولایت فراه به هرات بیجا شده اند، گفته می شود که این بیجاشده ها در وضعیت دشواری به سر می برند و سخت نیازمند کمک هستند.

در همین حال شماری از باشنده های فراه می گویند: در جنگ فراه در کنار طالبان، جنگجویان خارجی هم حضور دارند و دست به آزاد و اذیت مردم می زنند.

بیش از دو هفته می شود که نبردها در نزدیکی شهر فراه شدت گرفته و طالبان در چند سو به شهر حمله کرده اند.

طالبان در میان خانه های مردم جا گرفته و باشنده های نزدیک به ده روستای نزدیک به شهر کاملن خانه های خودرا ترک کرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top