نگرانی مردم هرات از عدم تطبیق فرمان رئیس جمهور کشور

شماری باشنده گان هرات میگویند: مسئولین بعضی از ادارات امنیتی که به فرمان رئیس جمهور کشور دراین ولایت از کار برکنار شده اند، تا هنوز هم به وظیفه خویش ادامه میدهند. مسئولین شورای ولایتی هرات نیز این موضوع را چالش بزرگ خوانده وعلت موجودیت چنین مشکلات را تعویق دراعلام کابینه از جانب رئیس جمهور کشور میدانند.

رئیس جمهور غنی درپی سفریک روزه اش به هرات، قوماندانان پولیس درپانزده ولسوالی این ولایت را، به سبب ناتوانی شان در تامین امنیت مناسب آن مناطق، از وظیفه سبک دوش نموده و وعده سپرد تا بزودی افراد شایسته وکاردان را از خود این ولایت درعوض به کار بگمارد.شهر نو

اما اکنون شماری ازباشنده گان هرات میگویند: از آن تاریخ بیشتراز 15 روز میگذرد وهنوز خبری از وفاداری رئیس جمهوری به عهدش نیست.

اینجا درهرات مردم این امر را سبب بی اعتمادی شان نسبت به حکومت جدید میخوانند.

این شهروندان از عدم تطبیق فرمان رئیس جمهور ابراز نگرانی نموده وبراین باور هستند که این کار ضعف کاری حکومت را به اثبات رسانیده وجدیت رئیس جمهور را زیر سوال میبرد.

از سوی هم رئیس شورای ولایتی هرات نیز این امر را نگران کننده میخواند و عدم تطبیق فرمان رئیس جمهوررا سبب تقویت بی باوری مردم نسبت به حکومت میداند.

حاجی کامران علیزای علت اصلی این مشکل را نبود کابینه دانسته وتاکید دارد تازمانیکه وزرای کاردان، شایسته ومتعهد روی کار نیامده وکابینه دولت تشکیل نگردد، این چالش ها سرجایشان خواهد ماند.

رئیس شورای ولایتی هرات همچنان تاکید میکند که قوماندانان پولیس ولسوالی ها باید، با رای و نظر مردم باشد تابتوانند بهتر از قبل برای مردم خدمات امنیتی را ارائه نمایند.

اومیگوید: اگر مردم درپروسه تعین مسئولین امنیتی دخیل نباشند، توقع همکاری بانیروهای امنیتی از ایشان بعید خواهد بود.

درهمین حال عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندانی پولیس هرات میگوید: از چندی بدینسو هیئتی از وزارت داخله به هرات آمده است تا افراد کاردان وتوانا را جستجو نموده ودرپست های ذکر شده به جای اشخاص قبلی منظور نماید.

سخنگوی پولیس هرات گفت: بعد از رسیدن مکتوب مقرری افراد جدید درپست های قوماندانان پولیس درولسوالی ها، افراد قبلی وظیفه را ترک نموده وقوماندانان جدید به کار گماشته خواهند شد.

رئیس جمهور کشور بتاریخ ششم جدی طی سفریک روزه به ولایت هرات آمد و به شمول بعضی از مسولین ادارات ملکی، قوماندانان پولیس را درپانزده ولسوالی این ولایت، از وظیفه سبک دوش نمود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top