نگرانی مسئولان مجمع مردمی از نا امنی های اخیر درهرات

شماری از داکتران، تاجران و اصناف مختلف در شهرهرات به دلیل افزایش ناامنیهای اخیر دراین ولایت هشدار دادند. آنان هدف از این اقدام شان را فشار بر مسئولان امنیتی و دولت مرکزی برای مقابله جدی با نا آرامی ها درهرات عنوان کردند.درهمین حال مقام های محلی هرات این گونه اقدامات را به زیان مردم خوانده و بهترین راه مقابله با بد امنی ها را همکاری شهروندان با مسئولین دولتی عنوان می کنند.

این افراد که نماینده گان تجار، شورای متخصصان، داکتران و صنعت گران میباشند، از نا امنی های اخیر در این ولایت ابراز نگرانی کرده و مسوولان دولت را در قسمت تامین امنیت این ولایت، ناتوان میخوانند.vlcsnap-2014-12-15-18h08m35s211

آنان دریک تجمع ، خواهان ایجاد اصلاحات در پست های دولتی این ولایت شدند.

آنان میگویند: وضعیت امنیتی هرات در حال حاضر نگران کننده است و دولت وحدت ملی میبایست هرچه زود تر کابینه اش را اعلام نموده و افرادی را که اهلیت وشایسته گی داشته باشند، در پست های دولتی بگمارد.

برگذار کننده گان این گرد همایی هشدار میدهند: اگر دولت به زودی به خواست آنها اقدامی نکند، آنان خود وارد عمل خواهند شد وبه اعتراضات گسترده تری دست خواهند زد.

درهمین حال سید فضل الله وحیدی سرپرست ولایت هرات سازماندهی اینگونه برنامه ها را در هرات یک حرکت سیاسی می دانند که به گفته ی او این افراد بخاطر امتیازگیری وجاه طلبی دست به این گونه حرکت وسروصداها میزنند.

آقای وحیدی گفت: درحال حاضر نیروهای امنیتی ولایت هرات در سطح کشور مقام اول را بدست آورده است که این خود بیانگر امنیت بهتر درهرات نسبت به گذشته میباشد.

این در حالیست که مسئولان مجمع مردمی هرات ادعا میکنند که طی دو روزاول هفته گذشته 9 تن درهرات به قتل رسیده اند.

این نخستین اعتراض و نگرانی شماری از داکتران، تاجران واصناف در هرات نیست.

درگذشته نیز مردم هرات به دلیل افزایش ناامنی واختطاف شمار زیادی از اتحادیه های صنفی و تاجران در برنامه های اینچنینی دست به اعتصاب عمومی زدند و خواستار تبدیلی برخی از مسئولان دولتی گردیدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top