نیروهای هوای حوزه غرب با تجهیزات مدرن مجهز میشوند

سال 1396 سالی پرچالش برای قوت های هوای کشور پیش بینی شده است. این مطلب را قوماندان عمومی قوت های هوایی کشور در سفرش به ولایت هرات عنوان نمود. وی که برای کنترول و ونظارت از نیروهای هوایی حوزه غرب به هرات سفر کرده است میگوید: در آینده نزدیک قوت ها هوای حوزه غرب با امکانات وتجهیزات پیشرفته مجهز و اکمال خواهند شد.

دگر جنرال عبدالوهاب وردک قوماندان عمومی نیروهای هوایی کشور که از جند روز بدین سو در ولایت هرات به سر میبرد میگوید: طی سال روان قوت های هوای حوزه غرب نسبت به سال پار تقویه شده اند و حامی خوبی برای نیروهای زمینی در صحنه های نبرد دراین حوزه بوده اند.3

وی میگوید: سال 1396 سالی پرچالش برای قوت های هوایی پیش بینی شده است، اما وزارت دفاع کشور در آینده نزدیک بیشترین تجهیزات و امکانات را به دسترس قوت های هوایی غرب قرار خواهد داد.

قوماندان عمومی نیروهای هوایی کشور همچنان گفت: درحال حاضر قوت های هوایی کشور در 21 ولایت حضور دارند و در 10 ولایت عملآ در جنگ شرکت دارند.

وی افزود: طی سال روان پیشرفت اعظیمی که استفاده از طیاره های MD میباشدُ در قوای هوایی کشور رخ داده است، برعلاوه آن طیاره های A29 نیز در تمام ولایات کشور به استثنای ۵ ولایت حوزه غرب مورد استفاده ی قوت های هوایی قرار میگیرد.

دگرجنرال عبدالوهاب پیلوت میگوید: به زودی برای سرکوب مخالفان مسلح دولت در ولایت های هرات، فراه، غور، بادغیس و نیمروز نیز از طیاره های A29 استفاده خواهد شد.

این جنرال قوت های هوای کشور میگوید: بیش از 4 صد تن از نیروهای قوای هوایی افغانستان در کشورهای آمریکا، چک و امارات عربی مورد آموزش و تعلیمات مختلف مسلکی هستند، و در حدود 230 تن نیز در کابل مرکز کشور به تعلیمات شان ادامه میدهند، که در سال آینده به صفوف قوت های هوایی خواهند پیوست.

وی تاکید میکند که جامعه جهانی برتعهداتی خود در قسمت اکمال وتجهیز نیروهای هوای سرعت عمل بیشتری بخشد زیرا جنگ افغانستان هر روز نسبت به قبل شدید تر شده میرود.

به گفته ی این مقام نیروهای هوایی کشور، تعدادی از پیلوت ها که برای پرواز های شبانه آموزش دیده اند، به صفوف نیروهای امنیتی پیوسته اند و در سال روان نیز این تعداد افزایش خواهد یافت، که این برای انتقال کشته، زخمی و اکمال نیروهای زمینی نقش موثری خواهد داشت.

وی میگوید: در شش ماه گذشته قوت های هوایی افغانستان در حدود 13 هزارساعت پروازه کرده اند که درجنگ فراه بیشترین نقش را برای شکست مخالفان دولت قوای هوای انجام داده اند.

همچنان طی یک مراسم از پیلوتان، انجینران و نیروهای قوت های هوایی از سوی قوماندان عمومی نیروهای هوای کشور مورد تقدیر و مکافات نقدی قرار گرفتند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top