هشتمین دور فراغت داکتران متخصص از شفاخانه حوزوی هرات

بیش از 60 تن از داکتران ولایت هرات با سپری نمودن دوره تخصصی شان در شفاخانه حوزوی هرات اسناد فراغت شان را دریافت نمودند.

مسولان شفاخانه حوزوی هرات میگویند: این داکتران در بخشهای نسائی ولادی، جراحی، ارتوپیدی و اطفال طی مدت چهار سال، دوره تخصص شان فرا گرفتند.Daktaran

محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات میگوید: با فراغت این متخصصین که شماری از آنها را خانمها تشکیل میدهند سطح خدمات صحی با کیفیت در هرات افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این هشتمین دوره فراغت داکتران متخصص در شفاخانه حوزوی ولایت هرات میباشد.

در همین حال ناهید خواجه زاده یکتن از داکترانی که تخصص خود را در بخش نسائی ولادی کسب نموده است گفت تلاش میکند تا آموخته‌هایش را عملی سازد تا سود آن به کسانی که نیاز دارند برسد.”

وی افزود: افغانستان یکی از بدترین کشورها برای مادران و اطفال است و از این رو پایان آموزش‌های‌شان بار مسؤولیت بیشتر بر دوش آنان گذاشته تا در قسمت جلوگیری از مرگ و میر مادران در اثنای ولادت تلاش بیشتر نمایند.

این در حالیست که شماری از باشنده گان ولایت هرات از کمبود داکتران نسائی ولادی در سطح ولسوالیهای دوردست هرات انتقاد نموده میگویند این مسئله باعث شده  تا رقم مرگ و میر مادران و اطفال در اثنای ولادت در سطح قریه های دوردست همچنان افزایش یابد.

1 دیدگاه;

  1. Farzane keyhan گفته:

    باتقدیم سلام :
    تلاشهای کهندژ در راستای اگاهی های سیاسی و اجتماعی را تقدیر مینمایم.
    تصاویر سایت از کیفیت خیلی بالا برخوردار است ونسبت به گذشته مطالب وگزارشات بیشتری گنجانیده شده .برایتان از خدای منان تندرستی وموفقیت خواهانم.
    بااحترام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top