هشدار محمد اسماعیل خان به دولت: وضعیت کنونی صبر مردم را لبریز ساخته است

محمداسماعیل خان جنگ کنونی درافغانستان را خطرناک میخواند و میگوید: نبرد فعلی یک جنگ فرسایشی است و به شکل منظم در کشور ادامه دارد، بناء این روند نیروهای امنیتی را خسته خواهد نمود و از جنگ دست خواهند کشید. درهمین حال والی هرات از افزایش تضادهای قومی در کشور یاد کرده میگوید: برخی ها در میزگردهای رسانه ای این تضادها را دامن میزنند. این صحبت ها در پانزدهمین سالگرد ترور احمدشاه مسعود در هرات ابرازشد.

در گرامیداشت از پانزدهمین سالگرد ترور احمدشاه مسعود درهرات، سخنرانی­ها بیشتر پیرامون وضعیت کنونی کشور بود.8

سران جهادی در این مراسم ازوضعیت کنونی ابراز نگرانی کرده می­گویند: جنگ کنونی شورشیان مسلح به شکل منظم آن پیش می­رود و این برای حکومت وحدت ملی خطرناک است.

محمداسماعیل خان یکتن از رهبران جهادی در این مراسم گفت: این وضعیت صبرمردم را لبریزساخته و دوام این جنگ به نفع مردم نخواهد بود.

آقای اسماعیل خان می­گوید: افغانستان طی بیش ازسه دهه جنگ مرکزآزمایش سلاح­های مدهش ولشکرکشی­های شرق وغرب بوده، اما جنگ کنونی، نبرد حکومت دربرابرطالبان نیست، بلکه جنگ منظمی است که ازسوی کشورهای بیگانه شروع شده است.

این رهبرجهادی به این باور است که بیرون شدن از این وضعیت نیاز به بسیج عمومی دارد.

محمد اسماعیل خان هشدار میدهد که اگر این وضعیت همچنان ادامه پیدا کند مجاهدین خاموش نخواهند نشست.

در این مراسم آقای اسماعیل به حکومت وحدت ملی هشدار میدهد، که اگر وضعیت اینگونه پیش برود و نظامیان کشور نتوانند از پس این جنگ بیرون شوند، افغانستان یا تجزیه خواهدشد و یا در یک جنگ داخلی ملک الطوایفی درگیرخواهدگشت.

از سوی دیگر والی هرات نیز درمراسم یاد بود از سالگرد ترور احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، از افزایش تضادهای قومی ابراز نگرانی کرده می­گوید: برخی­ها درمیزگردهای رسانه­ای این تضادها را دامن می­زنند.

والی هرات از مردم خواست تا به خاطر تامین امنیت در کنارنظامیان کشور ایستاد شوند و نگذارند که شورشیان مسلح امنیت شهر و ولسوالی­های کشور را برهم برنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top