هشدار مقام های ارشد اردوی ملی به هراس افگنان

مسوولان در وزارت دفاع کشور هشدار می دهند که امسال سال سختی برای مخالفان مسلح دولت خواهد بود. جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی که در مراسم معرفی قوماندان تازه قول اردوی ۲۰۷ ظفر صحبت می کرد تاکید کرد که برای نیروهای امنیتی صلاحیت داده شده است تا از تمام امکانات برای نابود سازی هراس افگنان استفاده کنند. با این حال براساس دستور ریاست جمهوری، برید جنرال محمد ناصر به عنوان قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر مقرر شده است.

جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع که برای معرفی قوماندان جدید قول اردوی ۲۰۷ ظفر به هرات آمده است هشدار میدهد: که امسال سال سختی برای گروه های هراس افگن در کشور خواهد بود.

این مقام وزارت دفاع تاکید می کند که پس از این به جای دعوت کردن طالبان به پروسه صلح، ارتش کشور آنان را نابود می سازد.

جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی می گوید: به تمام نظامیان کشور صلاحیت داده شده است تا از تمام امکانات برای سرکوبی گروه های هراس افگن استفاده کنند.

در همین حال برید جنرال محمد ناصر هدایت کارش را به عنوان قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر آغاز کرد.

برید جنرال هدایت جایگزین برید جنرال امان الله مبین به عنوان فرمانده کل ارتش ملی در غرب کشور تعیین شده است.

با این حال قوماندان تازه قول اردوی ۲۰۷ظفر هشدار می دهد که ارتش ملی حوزه غرب کشور را به گورستان گروه های هراس افگن مبدل خواهند ساخت.

از سوی دیگر محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید: اداره محلی این ولایت در کنار نظامیان کشور است و حمایت های مردمی نیز از این نظامیان بیشتر شده است. به گفته ای والی هرات، خون شهدای ارتش ملی در قول اردوی ۲۰۹شاهین باید از گروه های هراس افگن گرفته شود.

قوماندان تازه قول اردوی ۲۰۷ظفر در حالی کارش را آغاز کرده است که در ماه های اخیر تحرکات گروه های مخالف مسلح دولت در ولایت های حوزه غرب کشور بیشتر شده است.

اما فرمانده کل ارتش ملی در غرب کشور هشدار می دهد که تمام حملات گروه های ترروستی خنثا خواهد شد.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top