واكنش شماري ازاعضاي مجمع مردم هرات به گفته هاي آخيروالي اين ولايت

مجمع مردمی ولایت هرات در واکنش به صحبت های اخیر داكترداوودشاه سبا والی هرات، مبنی بر دخالت دست های سیاسی در اعتراض های مردمی چند روز گذشته به شدت واکنش نشان داد. اعضای این مجمع که در طی 5 روز گذشته رهبری اعتراض های ولایت هرات را بر عهده داشته اند، میگویند: ابراز نظرهای آقای سبا توهین به احساسات مردم ولایت هرات است. در همین حال والی هرات تاکید دارد که اعتراض های مدنی حق مسلم مردم میباشد و اداره ی محلی هرات برای اجرای عدالت از هیچگونه اقدامی دريغ نکرده است.

طي چندروزگذشته اعتراض ها و واکنش هاي زيادي پس از اختطاف و قتل یک کودک ده ساله در ولایت هرات صورت گرفته است.

پس از اینکه داكترداوودشاه سبا والی هرات اتحادیه داکتران و اتاق تجارت هرات را به زد و بندهای سیاسی متهم کرد، شماری از سران مجمع مدنی ولایت هرات که تشکیل شده از تجار، صرافان و داكتران میباشند، نسبت به گفته های آقای سبا واکنش نشان دادند.

آنان امروزدريك نشست خبري گفتند: والی هرات نتوانسته در اداره ی این ولایت از خود موفقیت نشان دهد و نا امنی های اخیر نتیجه ی کم کاری های وی میباشد.

همچنان به گفته ی این افراد قرار است تا اعتصاب 5 روزه ی آنان از فردا سه شنبه شکستانده شود.

آنان همچنان هشدار میدهند در صورت اینکه دولت به خواسته های آنان مبنی بر اعدام آدمربایان تلاشی نورزد این اعتصاب های کاری مجددا” از سر گرفته خواهد شد.

از سویی دیگر داكترداوود شاه سبا والی هرات تاکید میکند که اداره ی محلی این ولایت، در تمامی مواقع در کنار مردم بوده و شخص وی سعی داشته تا عدالت اجتماعی در سطح بالایی حاکم شود.

او نيزهمچنان تاکید میکند: که اجتماعات و اعتراض های مدنی حق قانونی مردم میباشد.

والي هرات گفت: درروز تجمع اعتراضي مردم هرات درمقابل ساختمان ولايت ، نماينده خودرا فرستاده بود تا پيام غم شريكي اورا به مردم اين ولايت برساند، ولي شماري ازافراد مانع ازصحبت او شده اند.

تاجران ولایت هرات معتقدند که نبود امنیت یکی از مهمترین دلایل فرار سرمایه ها از کشور میباشد.

به گفته ی آنان در طی یک ماه گذشته بیش از 20 سرمايه گذار هرات همراه با سرمایه های خود از کشور خارج شده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top