والی سابق هرات: حکومت وحدت ملی، تکیه برشعار دارد تا عمل

والی سابق هرات میگوید: که حکومت وحدت ملی بیشتر تکیه برشعار دارد وهیچ عزمی برای مبارزه با غاصبین زمین وفساد درسطح کشور ندارد. سید فضل الله وحیدی سرپرست سابق ولایت هرات که بتازگی ازسوی رئیس جمهورغنی از کارش برکنار گردیده تاکید دارد که او در امر مبارزه با فساد با جدیت عمل کرده وحلقه مافیای که برخی از انان در پارلمان کشورحضوردارند مانع ادامه کار او درهرات شدند. آقای وحیدی تاکید دارد، که هرات همچنان در چنگال یک مثلث زومندان ومافیاست وتازمانی که یک برنامه اساسی برای نابودی این مثلث برداشته نشود، امنیت وانکشاف هرات بهبود نخواهد یافت.

والی برکنار شده ی هرات، دولت مرکزی را به حمایت از مفسدین متهم کرده میگوید: بهتراست نام وحدت ملی را ازاین دولت برداشته و نام سهامی را بالای آن بگذراند.DSC00507

سید فضل الله وحیدی والی برکنار شده ی هرات مبارزه ی ولی با غاصبین زمین و فاسدین باعث برکناری او از پست اش گردیده است.

والی سابق هرات میگوید، در 15 ماه کاریش درهرات در امر مبارزه بافساد وغاصبین زمین بگونه جدی عمل نموده ولی هیچ کس در این راستا او را حمایت نکرده است.

آقای وحیدی تاکید دارد که تاکنون 30 تن ازکارمندان دولتی را به اتهام فساد بازداشت کرده و بشمول دو تن از اقارب والیان سابق هرات، یکصد تن دیگررابه اتهام غصب زمین، شناسائی ودوسیه های آنان به دادگاه هرات سپرده شده است.

وی افزود: اسنادی وجود دارد که افراد زورمند درچوکات دولت ویا به عنوان بازرگان امتیازات کلانی از قبیل ورود مواد نفت رایگان ازکشور ایران بدست می آوردند که باید این قضیه دنبال شوند.

آقای وحیدی تاکید دارد که هرات همچنان درچنگال یک مثلث از زورمندان، قدرتمندان ومافیاست وتازمانی که یک برنامه اساسی برای نابودی این مثلث برداشته نشود، امنیت وانکشاف هرات بهبود نخواهد یافت.

والی پیشین هرات خودش را ازموفق ترین والیان در سطح افغانستان میداند تاکید دارد که پس از این هیچ علاقمندی برای ادامه کار درچوکات دولت کنونی ندارد،

اوعلت برکناری اش رایک توطعه ازسوی افراد خاص میداند که بگفته او شماری از این افراد در غصب زمین وقاچاق در ولایت هرات دست دارند.

این درحالیست که بدنبال نارامی های اخیر و ورود یک هیئت 21 نفری دولت، بمنظور بررسی وضعیت امنیتی هرات، شماری از اعضای این هیئت، دلیل افزایش نامنی ها در این ولایت را ضعف والی هرات عنوان کرده واین امر سبب برکنار وی گردیده است.

باین حال مردم هرات براین باروند که تغییر وتبدیلی افراد در ادارات به هیچ عنوان در ثبات وتامین امنیت هرات موثر نیست وتا زمانیکه قوت دولت در سطح ولایات ازمرکزمحوری نجات نیابد هیچ فردی بتنهای خود نمی تواند کارا باشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top