والی غور گردن بند طلایش را برای ساخت مسجد جامع بزرگ شهر فیروز کوه اهدا کرد

والی غور گردن بند طلا ویک صدهزار افغانی پولی نقد اش را به خاطر ساخت ساز مسحد جامع شهر فیروز کوه کمک کرد. مسئولان اداره ارشاد حج و اوقاف غور میگویند: مسجد جامع خاتم النبیین که یگانه مسجد جامع تاریخی و از قدیمی ترین مساجد غور در داخل شهر فیروزکوه می باشد، از سه سال قبل به اثر ریزش برف  و باران تخریب شده است و اکنون قرار است که این مکان مقدس دوباره بازسازی گردد.

مسئولان اداره ارشاد، حج  و اوقاف غور میگویند: پس ازآنکه سه سال قبل مسجد جامع بزرگ شهر فیروزه کوه بر اثر ریزش برف وباران ها تخریب گردید، اکنون در سدد ساخت یک تعمیر جدید دراین مکان هستند. 3

محمد شاه مجیدی رئیس ارشاد، حج  و اوقاف غور گفت: ساختمان جدید این مسجد دردو طبقه به طور پخته واساسی که گنجایش 2500 نماز گزار را دریک وقت دارا میباشد، ساخته خواهد شد.

وی افزود: مقداری از هزینه های ساخت این مسجد جامع ازسوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف و قسمتی ازسوی مردم وتجار پرداخت شده است.

گفته میشود: به سلسه این کمک ها در تازه ترین مورد سیما جوینده والی غور نیز گردن بند طلای خودش را همراه با یک صدهزار افغانی برای ساخت این مسجد کمک کرده است.

سیما جوینده والی غور میگوید: من امروز تصمیم گرفتم تا گردن بند طلای خودم را که بیست سال پیش خریداری نموده بودم، و برایم خیلی عزیز بود برای اعمار مسجد جامع خاتم النبیین کمک نمایم.

وی افزود: من میتوانستم به عوض آن پولش را بپردازم، ولی برای یک مسلمان لازم است، تا بهترین وزیبا ترین اشیای ارزشمند خود را در راه اسلام و اعمار مساجد که جای عبادت، وحدت وسنگر مسلمانان است هدیه نماید.

والی غور همچنان گفت: برای اعمار کامل این مسجد جامع بزرگ نیاز به 120 لک  افغانی دیگر می باشد. که اداره محلی غور تلاش خواهد نمود تا درآینده نیز کمک های را جلب و جذب ساخت این مکان آن نماید.

وی: از تمام مردان، زنان، تجار وسرمایه داران ولایت غور خواست تا در این کار خیر سهم بگیرند و آنچه در توان شان است را برای آبادی این مسجد جامع کمک نمایند.

درهمین حال مسئولان اداره ارشاد، حج و اوقاف ولایت غور میگویند: برای ساخت این مسجد 2 میلیون و 5 صدهزار افغانی از سوی وزارت ارشاد، حج اوقاف و 4 میلیون و5 صد هزار افغانی از سوی مردم و تجار برای ساخت این مسجد کمک جمع آوری گردیده است.

محمد شاه مجیدی رئیس ارشاد، حج  و اوقاف غور گفت: سه میلیون و هفتصدهزارافغانی نیز به تازه گی از طرف مردم اهدا گردیده است و برای تکمیل ساختمان این مسجد به 10 میلیون افغانی دیگر بوجه نیاز است.

مجیدی این عملکرد والی غور را یک اقدام نیک دانسته میگوید: این کار سبب خواهد شد، تا مردمان دیگری نیز برای ساخت این مسجد جامع کمک نمایند.

این درحالیست که گفته میشود: درسال1393 وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور یک میلیون ششصد هزارافغانی را برای کمک برای ساخت این مسجد جامع وعده داد است، که تا هنوز پرداخت نکرده است وکار مسجد  از دوسال به این طرف متوقف شده است.

مسئولان اداره ارشاد، حج و اوقاف ولایت غور میگویند: از تمام مردم میخواهیم تا برای ساخت این مسجد جامع کمک نمایند، زیرا نیمه کاره بودن یک مسجد دریک جامعه اسلامی خوب نیست و همچنان هیچ کدام  مسجد جامع بزرگ دیگری در شهر فیروزکوه نیست و مردم  در نماز های جمعه وعید به مشکل نبود مکان جای مناسب برای نمازگذاران روبرو هستند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top