واکنش اسماعیل خان در قبال تشکیل کابینه و نظام فعلی افغانستان

اینبار اسماعیل خان وزیر اسبق انرژی و آب حکومت افغانستان و یکتن از قوماندانان سرشناس جهادی در کشور میگوید کابینه ای که 50 فیصد آن از افراد دارای دو تابعیته و کمونست تشکیل شده باشد امنیت را دراین کشور تامین کرده نخواهد توانست.

۲۰۱۵۰۱۱۷_۱۴۱۱۱۰

اسماعیل خان این مطلب را  روز یکشنبه در محفلی که در خانه اش به مناسبت تجلیل از 26 دلو سالروز خروج قشون سرخ شوروی از کشور برگزار شده بود بیان داشت.

وی از حکومت وحدت ملی خواست تا مجاهدین را در نظام فعلی سهیم نموده و کشور را از آنچه که او دارای یک نظامی ضعیف خواند نجات دهند.

او همچنان گفت 50 فیصد کابینه فعالی حکومت وحدت ملی افغانستان را افراد دارای دو تابعیته و کمونست تشکیل میدهد که این خود برای مجاهدین نگران کننده است.

اسماعیل خان همچنان در گوشه ای از سخنانش از وضعیت امنیتی در هرات اظهار نگرانی کرد و گفت که در ظرف 45 روز 64 واقعه اختطاف، قتل و ترور در این ولایت صورت گرفته است .

وی نا امنیهای اخیر در کشور به خصوص در ولایت هرات را ناشی از عدم استفاده از تجارب مجاهدین عنوان کرد.

این قوماندان سرشناس جهادی همچنان در این محفل گفت که با هماهنگی سایر مجاهدین در کشور قرار است صدای خود را در روز 26 دلو سالروز خروج قشون سرخ شوروی در پایتخت کشور نیز بلند نمایند.

با اینکه اسماعیل خان در ظرف یک ماه اخیر چندین بار از سهم ندادن مجاهدین در حکومت وحدت ملی و چگونگی تشکیل کابینه و اوضاع بد کشور بشدت انتقاد نموده است اما تا کنون مقامات بلندرتبه دولت مرکزی در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

گزارش: شعیب تنها شکران

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top