واکنش جامعۀ رسانه یی حوزه غرب در پاسخ به هشدار اخیر طالبان

اعضای رسانه‌های مختلف، خبرنگاران و نهادهای حامی رسانه‌ها در غرب کشور امروز در یک نشست خبری واکنش شدید‌شان را نسبت به هشدار طالبان بالای دو رسانه خصوصی وحمله انفجاری بالای دو رسانه محلی را ابراز نمودند.

طالبان چند روز قبل با نشر اعلامیه‌یی گفتند که پس از این شبکه‌های تلویزیونی طلوع و یک از جمله اهداف نظامی‌شان خواهد بود و هیچ کارمند، خبرنگا و گوینده این دو تلویزیون مصؤونیت نداشته و مورد حملۀ آنان قرار خواهند گرفت.

طالبان هم‌چنان گفتند که این دوشبکۀ تلویزیونی را به عنوان دشمن می‌شناسند و مرکزهای آن‌ها را نیز از بین خواهند برد.

در نشست امروز خبرنگاران حوزه غرب کشور حامد مومن مسول دفتر نی در هرات در قبال این هشدار طالبان گفت که اگر کدام رسانه و یا خبرنگار از سوی گروه طالبان هدف قرار بگیرد تمامی رسانه ها در حوزه غرب نیز خبرهای طالبان را تحریم خواهند کرد.

این فعالان رسانه‌یی با نشر اعلامیه‌یی گفتند که مردم افغانستان انتظار دارند تا رسانه‌ها در برابر خشونت و تهدید سر فرود نیاورده و مسؤولیت‌های خود را در بخش آگاهی‌دهی انجام دهند.

در همین حال همایون نظری مسول کمیته مصونیت خبرنگاران در غرب کشور حملات انفجاری بالای رادیوهای محلی کلید و صفا در شهر جلال آباد ننگرهار را نیز محکوم نمود.

وی از ارگانهای امنیتی خواست تا امنیت خبرنگاران و رسانه ها را تامین نموده تا این تهدیدها به آزادی بیان صدمه نرساند.

روز گذشته نهادهای خبرنگاری در مرکز کشور نیز هشدار اخیر طالبان بالای دو رسانه دیداری در کشور را محکوم نموده و هشدار دادند در صورت بروز کوچکترین تهدید بالای رسانه ها و خبرنگاران ، خبرهای طالبان از پوشش خبری تحریم خواهد شد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top