واکنش شورای علما در حوزه غرب در مراسم تجلیل از هشتم ثور در هرات

اشتباهات سران جهادي افغانستان درگذشته باعث شد تا ثبات اين كشور پايدار نماند، اين مطلب را مولوی خداداد صالح رئیس شورای علمای حوزه غرب افغانستان در مراسم تجليل ازبیست و یکمین سالروز پیروزی مجاهدين افغانستان درولايت هرات بيان داشت، ازسوي ديگر شماري ازسران جهادي درولايت هرات ميگويند: وقتي دولت ازسالروزاستقلال خود درپشت درهاي بسته تجليل ميكند، چه گونه خواهد توانست تا امنيت را به گوني كلي دركشورتامين نمايد.13920208000326_PhotoL

ازبيست ويكمين سالروزپيروزي مجاهدين  افغانستان امروز درولايت هرات با حضور شمار زیادی از مقامات دولتی، نمایندگان مردم در شورای ملی و ولایتی و صدها تن از نیروهای امنيتي تجليل گرديد.

مولوي خداداد صالح رئيس شوراي علماي حوزه غرب افغانستان دراين مراسم گفت: یگانه راه برون رفت افغانستان از مشکلات فعلی، روی آوردن به صلح و ایجاد همبستگی میان اقشار مختلف کشور میباشد.

وي افزود: در حال حاضر شماری از حلقات، مردم افغانستان را از عواقب پس از سال 2014 می هراسانند که این کار دشمنان كشور میباشد.

وي با انتقاد از جامعه ی جهانی گفت: تجربه نشان داده که در گذشته نیز جامعه ی جهانی و به خصوص ایالات متحده ی آمریکا کمکهایی را با افغانستان داشته اند اما پس از پیروزی مجاهدین، موضع خود را تغییر داده و حتی در کنار دشمنان افغانستان ایستاد شدند.

وي افزود:جامعه جهاني تا کنون نتوانسته كه دوستی خود را به مردم افغانستان نشان دهد و ما تا کنون به این باور نرسیده ایم.

رئيس شوراي علماي حوزه غرب كشورميگويد: جهاد مردم افغانستان جهان را به حيرت آورده بود ولي پس ازپيروزي مجاهدين ، اشتباهات سران جهادي باعث شد تا ثبات اين كشورپايدارنماند.

از سویی دیگر شماری از قوماندانان جهادی ولایت هرات میگویند: در حال حاضر افغانستان نیاز به استقلال سیاسی دارد و تا زمانی که خودکفایی اقتصادی به دست نیاید، مشکلات همچنان دامنگیر دولت و مردم خواهد بود.

ميرعبدالخالق يكتن ازقوماندانان جهادي درحوزه غرب ميگويد: وقتي دولت ازسالروز استقلال مجاهدين درپشت درهاي بسته تجليل ميكند، چطور خواهد توانست تا امنيت را به گونه درست دركشورتامين نمايد.

مولوی صالح همچنان افزود: تا زمانی که مردم افغانستان نخواهند، به هیچ عنوان صلح و ثبات در کشور پدیدار نخواهد شد و خواسته ی مردم، آینده ی افغانستان را رقم خواهد زد.

در همین حال جنرال تاج محمد جاهد، قوماندان قول اردوي 207 ظفردرحوزه غرب کشور، در این مراسم گفت: نیروهای امنیتی افغانستان، همزمان با انتقال مسوولیت های امنیتی، وعده می دهند که توانایی کنترول امنیت ولایات را خواهند داشت.

مقاومت شجاعانه مردم مسلمان افغانستان باعث شد که ارتش سرخ شوروی پس از 9 سال و یک ماه و بیست روز اشغال و با بر جای گذاشتن حدود 13 هزار کشته، 35 هزار زخمی، و 311 مفقود الاثر و از دست دادن 114 فروند جت جنگي و 332 فروند هليكوپتر ، به ناچار خاک افغانستان را ترک کند و مجاهدين  موفق شدن تا درهشتم ثور 1371 بدون مقاومت نيروهاي دولتي وقت وارد كابل پايتخت كشورگرددند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top