واکنش مسئولان اداره ی برق هرات به اعتراض های مردمی، در برابر افزایش قبض برق دراین ولایت

به دنبال اعتراض های گسترده مردم هرات از بهر افزایش پول بل برق، مسئوولان اداره برق این ولایت می گویند: کسانی که دست به اعتراض می زنند به دنبال مشهور شدن و تخریب کردن حکومت هستند. رئیس اداره برق هرات می گوید: به دلیل بلند بودن ولتاژ برق، شهروندان برق زیادی مصرف کرده و این مشکلی در این زمینه وجود ندارد. از سوی دیگر مسئوولان محلی در هرات می گویند: هیاتی از مرکز کشور برای بررسی این مشکل به هرات آمده و معضل برق را به گونه ای جدی بررسی می کند.

واکنش مسئوولان اداره برق هرات به اعتراض های مردمی در برابر این اداره، مسئوولان اداره برق هرات اینجا در یک کنفرانس خبری حضور یافته و این اعتراض ها را کار افرادی می دانند، که به دنبال شهرت و تخریب کردن حکومت هستند.

در روزهای اخیر افزایش پول صرفیه های برق در هرات، اعتراض های گسترده مردمی را به دنبال داشته است.

اما اکنون رئیس اداره برق هرات می گوید: بعضی افراد به خاطر مطرح ساختن خود دست به این اعتراض ها می زنند در حالی که شهروندان عادی پول برق شان را تحویل می کنند.

مسئوولان اداره برق هرات می گویند: به دلیل بلند بودن ولتاژ برق، شهروندان برق زیادی مصرف کرده و این مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

از سوی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گویند: برای بررسی معضل برق یک هیاتی از مرکز کشور به این ولایت آمده و به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

مشکل برق هرات حتی با رهبران حکومت وحدت ملی نیز مطرح شده است، چند روز پیش داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه در جریان سفرش به ولایت هرات به باشنده های این ولایت وعده داد که یک هیات تخنیکی را برای بررسی همه جانبه معضل برق به این ولایت خواهد فرستاد.

با این حال مسئوولان اداره برق هرات هشدار می دهند کسانی که پول برق شان را به این اداره تحویل نکنند، براساس قانون برق شان قطع می شود.

این درحالیست که بیل برق مصرفی یک خانه ی معمولی طی دوماه، تا بیشتر از 45 و میلیون افغانی از سوی اداره ی برشنا صادر شده است.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top