وزیر انرژی و آب : تاخیر غیر موجه در کار بندهای افغانستان غیر قابل قبول است

وزیر انرژی و آب کشور در سفر به ولایت هرات گفت تحمل مان در مقابل تاخیر روی روند کاری پروژه های این وزارت در محلاتی که امنیت تامین میباشد صفر است.

dsc03672

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور که منظور بررسی روند کاری پروژه بند پاشتان و کارکرد ادارات مربوط به وزارت انرژی و آب به ولایت هرات سفر کرده امروز در یک کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی افزود بند پاشتان از جمله بندهای بزرگ آبی در ولایت هرات میباشد که در جریان یک سال اخیر با تاخیرات غیر موجه مواجه بوده که این خود برای مان قابل تحمل نیست.

بنا به اظهارات وی در قرارداد بند پاشتان یک سری مشکلاتی دیده شده که ما در صدد برطرف کردن شان هستیم در غیر آن وزارت انرژی و آب در قسمت بودجه هیچ حمایت مالی شرکت قرار داد کننده را نخواهد کرد.

آقای عثمانی میگوید نبود یک پلان منظم در سیستم کار شرکت قرار داد کننده یکی از اشتباهات عمده در پیشبرد کار پروژه بند پاشتان میباشد.

با این همه وزیر انرژی و آب کشور میگوید در جریان بازدیدش از پروژه بند آبی پاشتان هرات مشکلات تخنیکی و نبود آزمایشگاه برای سنجش کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت بند از جمله چالشهایی است که باید برطرف گردد.

بند پاشتان که در بیست کیلومتری شهر هرات در ساحات ولسوالی کرخ موقعیت دارد از لحاظ جغرافیایی نیز حائز اهمیت بوده و مکان تفریحی مناسبی برای مردم خواهد بود .

بر اساس معلومات ارائه شده این بند ظرفیت ذخیره چهل و 5میلیون مترمکعب آب را داراست.

با تکمیل این بند علاوه بر ذخیره آب زراعتی یکی از بزرگترین مراکز پروسس ماهی نیز در هرات ایجاد خواهد شد که در رشداقتصادی منطقه نقش اساسی خواهد داشت .

گفتنی است بندپاشتان 500متر ارتفاع و صد متر عرض دارد.

گزارش : شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top