وزیر دفاع ملی: طالبان را در سال ۱۳۹۶ بیشتر از گذشته سرکوب خواهیم کرد

مقامها در وزارت دفاع ملی از تهدیدات بلند امنیتی در سال پیشرو خبرمیدهند. سترجنرال عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی می گوید: در سال ۱۳۹۶ مخالفان مسلح دولت سرکوب خواهند شد. او که در میان صدها تن از نیروهای اردوی ملی در قول اردوی ۲۰۷ظفر در هرات صحبت می کرد تاکید کرد که طالبان در زمستان گذشته قصد داشتند با سقوط دو ولایت، شورای کویته و شورای پیشاور را به افعانستان انتقال دهند، اما این طرح طالبان از سوی نظامیان افغان شکست داده شد.

وزیردفاع ملی کشور که به منظور بررسی وضعیت امنیتی حوزه غرب کشور به ولایت هرات سفر کرده است، میگوید: طالبان در سال گذشته با تمام تلاش های که انجام دادند، بازهم با شکست ربرو شده و از سوی قوت های امنیتی افغان مورد سرکوب قرار گرفتند.

استرجنرال عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی افغانستان میگوید: درسال قبل تروریزم و مخالفان مسلح دولت پلان داشتند تا در جنوب وشمال کشور، حداقل یکی دو ولایت را به تصرف خود در آورده تا شورای کویته و شورای پیشاور را به آن مناطق انتقال دهند، که موفق به این کار نشده اند.

وی افزود: درسال پیش رو نیز این عملیات ها شدت بیشتر خواهد گرفت و تمام قوت های امنیتی افغان به حالت احضارات و آماده باش قرار دارند و مخالفان دولت را بیشتر از سال قبل سرکوب خواهند نمود.

وزیردفاع ملی کشور همچنان از مبارزه جدی با فساد در چوکات قوت های امنیتی خبرداده گفت: با مفسدینی که در چوکات وزارت دفاع فعالیت داشته باشند، به گونه ی جدی برخورد میشود و درحال حاضر بخش های کشفی برای شناسایی وبازداشت فساد پیشه گان به شدت فعالیت دارند.

سترجنرال عبدالله حبیبی همچنان از حمایت کشورهای همسایه با طالبان خبر می دهد و تاکید دارد که استخبارات این کشورها در تلاش ناامن ساختن کشور هستند، اما قوت های امنیتی کشور با هرحرکتی که برای ناامن ساخت افغانسان و مرزهای کشور باشد، بصورت جدی برخورد خواهند نمود و ازهرگونه مداخله ی و تحرک مخالفان دولت جلوگیر خواهند کرد.

وزیر دفاع کشور همچان از آغاز عملیات خالد در سراسر کشور خبر داده گفت: در آینده نزدیک حملات هوایی و زمینی کوبنده برای نابود سازی هراس افگنان در کشور به خصوص در حوزه راه اندازی خواهد شد.

درهمین حال مقامهای اردوی ملی در غرب کشورمیگویند: درسال گذشته بیشتر از یک صد عملیات تصفیوی را در این حوزه راه اندازی نموده اند، که دستآورد های ملموثی در قبال داشته است.

این دومین سفر وزیر دفاع ملی کشور به منظور بررسی وضعیت امنیت حوزه ی غرب کشور به ولایت هرات میباشد.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top