وعده کمک بیش از شش میلیون دالرآمریکایی بانک جهانی به ولایت هرات

مسئولان محلی هرات از کمک شش میلیون دالری بانک جهانی دراین ولایت خبر میدهند. به گفته ی مقامها در نشست مشترک محمد آصف رحیمی والی هرات با معاون فرستاده خاص سرمنشی ملل متحد و رئیس بانک جهانی در افغانستان یک تفاهم کمک بیش از شش ملیون دالر امریکایی در عرصه های آبیاری، باغداری و زراعت صورت گرفته است.Picture1

مقامهای محلی هرات میگویند: هدف سفر مقامات ملل متحد به هرات اعلام حمایت از اقتصاد بویژه سکتور خصوصی، مبارزه و ایجاد زیربنای دایمی جهت مبارزه با حوادث طبیعی، اسکان گزیدن مهاجرین و بیجا شده گان داخلی میباشد.

حیات الله احسان سخنگوی والی هرات میگوید: در نشستی که به هدف بررسي موثريت پروژه هاي ملل متحد، جستجوی راه کارهای افزایش سطح همکاری موسسات با ادارات در بخش مبارزه با حوادث طبيعي، مهاجرين و بيجا شده گان داخلي، مصونيت غذايي، رشد اقتصادي و زيربنايي، مساعدت هاي بشري برگزار شده بود، سرمنشی ملل متحد و رئیس بانک جهانی از کمک بیش از شش میلیون دالر آمریکایی در عرصه های آبیاری، باغداری و زراعت وعده داد.

وی افزود: این مبلغ از سوی بانک جهانی برای بهبود وضعیت آبیاری و زراعت تخصیص داده شده و والی هرات خواهان هزینه این مقدار وجه در ولسوالی های تحت پوشش آب های بند سلما گردید.

سخنگوی والی هرات همچنان گفت: مسئولان ارشد موسسات ملل متحد در ولایت هرات از افزایش سطح همکاری های شان با ادارات محلی در ولایت هرات اطمنیان میدهد.

وی افزود: در این نشست معاون فرستاده خاص سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان نیز تاکید نمود که ملل متحد درهماهنگی با اداره مرکزی مبارزه با حوادث طبيعي درحال تدوین  كار شيوه ای مناسب بخاطر حل مشكلات از ناحيه حوادث طبيعي، حل معضل بيجا شده گان داخلی در فصل زمستان، بخصوص در امر پاسخ دهی به  حالات اضطرار و كمك به حادثه ديده گان میباشد.

درهمین حال گفته میشود که محمد آصف رحیمی والی هرات از تدوین  پلان ولایتی مبارزه با حوادث طبیعی در فصل زمستان یاد خبرداده، اما از عدم موجودیت منابع کافی در برخی ادارات عضو کمیته به استنثای ریاست صحت عامه ابراز نگرانی کرده است.

والی هرات گفته است: ریزش محدود باران درچند روزگذشته مشکلات جدی رابه باشنده گان برخی نواحی شهر ببارآورده است، که باید برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی درآینده نیز جلوگیری صورت گیرد.

 در همین حال مسولان بخش مبارزه با جرایم و مواد مخدر ملل متحد میگویند: در حالی که درسال روان در تمام ولایات افغانستان سطح کشت مواد مخدر رو به کاهش است ولی در هرات این رقم چشم گیراست.

گفته میشود: در افغانستان نوزده در صد سطح کشت مواد مخدر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است ولی این رقم در هرات شصت و یک درصد است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top