پایان تلخ نشست هیات اعزامی کابل با نمایندگان مردم هرات روی موضوع برق

هیات اعزامی کابل که به منظور بررسی مشکلات برق به ولایت هرات سفر کرده بود بعد از صحبت با نمایندگان مردم هرات به نتیجه ای نرسید.

مردم هرات از سه روز به این سو به منظور بلندرفتن بهای برق وارداتی هرات دست به تظاهرات و تحصن زدند که سرانجام روز گذشته هیاتی به سرپرستی نماینده اداره عمومی برشنا وارد ولایت هرات شد و با معترضین و نمایندگان مردم هرات در پارلمان و شورای ولایتی صحبت نمود.

اصیل الدین جامی سرپرست مقام ولایت هرات میگوید هیات سه گزینه را برای بهبود مشکلات برق هرات به نمایندگان مردم پیشنهاد نمود که این گزینه ها هیچکدام مورد رضایت معترضین قرار نگرفت.

وی افزود تخفیف 20 درصدی در قیمت افزودی برق هرات در جریان سال جدید خورشیدی، محاسبه نمودن قیمت برق به سیستم  تصاعدی بعد از افتتاح پروژه بند سلما و سرمایه گذاریهای هنگفت به منظور قوی شدن برق هرات از جمله وعده های هیات اعزامی کابل بود.

در همین حال خلیل احمد شهید زاده نماینده مردم هرات در پارلمان میگوید وعده های هیات کابل مورد رضایت آنها قرار نگرفت و مردم هرات از دولت مرکزی تقاضای اعزام یک هیات با صلاحیت به هرات را نمودند.

گفتنیست قیمت فی کیلوات برق در هرات از اول دلو سال جاری به مبلغ 5 افغانی و 20 پول افزایش یافته در حالیکه این رقم در گذشته 3 افغانی ده پول بوده است.

در حال حاضر 140 میگاوات برق هرات از کشورهای ایران و ترکمنستان تامین میشود.

گزارش: شعیب تنها شکران

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top