پایان سومین جشنواره فیلم زنان هرات

سومین جشنواره فیلم زنان هرات با معرفی فیلم‌های برتر و تقدیر از فیلم‌سازان منتخب این جشنواره پایان یافت.

رویا سادات یکی از برگزار کننده گان این جشنواره میگوید در این جشنواره  13 فلم افغانی و 21 فلم خارجی از بیست کشور جهان نامزد شده بود که مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی افزود از مجموع سیزده فلم افغانی که مورد ارزیابی داوران این جشنوراه قرار گرفت بهترین فلم ها ، کارگردانان، بازیگران و فلم نامه نویسان مشخص شد.

گفتنیست بهترین فلم کوتاه مستند، فلم تنهایی به گارگردانی صابره رضایی، بهترین فلم داستانی کوتاه، فیلم “در دایره” به کارگردانی معصومه ابراهیمی، بهترین انمیشن، شیروفرنی به کارگردانی لاجورد حقیقی و بهترین بازی گر زن افغان لینا علم برای بازی در فلم قمر شناخته شدند.

در سومین دور جشنواره بین المللی فلم زنان_هرات،  از مجموع 21 فلم خارجی که از سوی هیئت این جشنواره ارزیابی شد، 5 فلم توانست در بخش های مختلف لقب بهترین ها را به خود اختصاص دهند.

بهترین فلم مستند خارجی ، فلم نام من نمک است به کارگردانی فریدا پچا از هند، بهترین فلم بلند داستانی ، فلم فراموشی فریبا به کارگردانی عباس رافعی از ایران، بهترین فلم داستانی کوتاه ، فلم من می گویم دوست به کارگردانی دارینه هوتیت از لبنان، بهترین انمیشن ، فلم ماهی سرخ شده به کارگردانی توفیق امانی از ایران و بهترین تندیس هیئت داوران به فلم آپارتمان مورچه ها به کارگردانی توفیق امانی از ایران اختصاص داده شد.

برگزارکنندگان این جشنواره بهترشدن وضعیت زنان و حرفه‌ای‌تر شدن کارهای سینمایی در افغانستان را از اهداف برگزاری این جشنواره بین المللی خوانده اند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top