پروسه ی رقابتی گفتمان سیاسی برای جوانان درهرات،با انتخاب 8 فرد برتر به پایان رسید

پروسه ی رقابتی گفتمان سیاسی برای جوانان که از شش ماه بدین سو آغاز گردیده بود، روزگذشته با انتخاب شش فرد برتر به پایان رسید. مسئولان نهاد ملی اجتماعی جوانان افغانستان درحوزه غرب میگویند: این برنامه به هدف گفتمان سیاسی میان جوانان ده ولسوالی و شهر هرات راه اندازی گردیده بود، که با انتخاب سه خانم و 5 مرد خاتمه یافت.

هر چند تحولات اخیر در افغانستان باعث افزایش شعور سیاسی مردم این کشور گردیده، با آنهم نهاد ملی، اجتماعی جوانان افغانستان، برنامه گفتمان سیاسی را برای جوانان در ولایت هرات راه اندازی کرده است. جوانان هرات 12

مسئولان این نهاد هدف از ایجاد این برنامه را بالا بردن شعور سیاسی جوانان هرات، و موفقیت آنها در پارلمان آینده کشور، عنوان می نمایند.

فردین صدیقی مسئول ساحوی نهاد ملی اجتماعی جوانان افغانستان درحوزه غرب میگوید: این برنامه حدود شش ماه قبل در سطح شهر و ده ولسوالی از هرات راه اندازی گردیده بود، که حدودآ 80 تن از جوانان دختر وپسر این ولایت در آن شرکت داشته اند.

وی درمورد نحوه برگذاری این برنامه رقابتی گفت: که قبل ازشروع این پروسه برای اشتراک کننده گان موضوعات مشخصی عنوان گردیده بود، که آنها این موضوعات را در غالب مقالاتی در حضور اشتراک کننده گان و داوران ارائه نمودند.

به گفته ی او: از میان 80 اشتراک کننده، ابتدا 15 فرد برتر براساس رای ، اشتراک کننده ها انتخاب شده اند وسپس 8 تن که 3 خانم و 5 مرد میباشند، براساس رای اشتراک کننده گان به دور نهایی راه پیدا کرده اند.

مسئول ساحوی نهاد ملی اجتماعی جوانان افغانستان درحوزه غرب گفت: این برنامه درعین حال در ولایت ننگرهار نیز راه اندازی گردیده است، که بزودی جوانان هرات و جلال آباد در برنامه های بعدی به کابل مرکز کشور دعوت خواهند گردید.

فردین صدیقی مسئول ساحوی نهاد ملی اجتماعی جوانان افغانستان درحوزه غرب میگوید: میزگردهای رادیویی، آموزش های برتر وآشنایی با سیاست مداران و مقامهای مطرح ازجمله برنامه های بعدی است که برای این جوانان درنظر گرفته شده است.

درهمین حال عبدالستار الكوزي يك تن از هشت نفر برتر اين گفتمان سياسي باورمند است در صورت ميدان دادن به جوانان ،  توانمندي وظرفيت جهت اشتراك در برنامه هاي سياسي وجود دارد.

وی: بلند بردن سطح آگهی جوانان را از موضوعات سیاسی در شرایط کنونی یک امر مهم تلقی میکند و راه اندازی این برنامه را یکی از ضرورت های مبرم امروز جوانان افغانستان بر می شمارند.

به گفته ی او: جوانان منحیث قشر پویا ی جامعه حق دارند تا از اوضاع کشور خویش آگهی حاصل نمایند واین یک فرصت خوبی است تا جوانان هرات از دید گاههای دیگران معلومات بدست آورده و از مسایل سیاسی کشور با خبر شوند.

از سوی هم: کارشناسان مسایل سیاسی میگویند: بدون شک که راه اندازی همچون برنامه ها میتواند تا ثیر بسیار بسزای در راستای بینش سیاسی جوانان بگذارد.

به باور آنان: در شرایط کنونی افغانستان، که ما هر روز شاهد سیاست های عجیب وغریب هستیم این یک فرصت خوبي است تا جوانانا ازسياست روزآگاهي كامل بدست بياوريم.

در چند سال اخیر جوانان افغانستان در زمینه های سیاسی – اجتماعی وفرهنگی فعالیت های داشتند و تا حدودی توانستند در اوضاع فعلی افغانستان، در عرصه های مختلف نیز موثر واقع شوند، اما دولت افغانستان در تصمیم گیری ها و مسایل مهم مملکتی به اندیشه ها وخواسته های این نیروی محرک جامعه یعنی جوانان بهای کمتری داده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top