پولیس افغان در هرات سه سرباز آمریکایی را کشت

یک سرباز افغان در مرکز تربیوی پولیس زون 606 انصار واقع در ولسوالی گذره هرات سه سرباز آمریکایی را کشت و خودش به ضرب مرمی طرف مقابل از پای در آمد.

این حادثه درست ساعت 8:30 دقیقه شب گذشته بعد از ختم مراسم افطهاری در مرکز تربیوی پولیس زون 606 انصار در حالی صورت گرفت که سرباز پولیس افغان با تفنگ دست داشته اش سه تن از سربازان آمریکایی که مسولیت قراردادی افراد ملکی را به دوش داشتند به قتل رساند.

سمونوال عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندان زون 606 انصار در غرب کشور میگوید فرد حمله کننده نیز به ضرب مرمی جناح مقابل کشته شد.

گفته میشود در این حادثه یک ترجمان افغان نیز  بنام ” ایمل فرمولی ” با یک سرباز آمریکایی دیگر مجروح گردید که در حال حاضر در شفاخانه نیروهای آیساف تحت مداوا قرار دارند.

مقامات پولیس هرات میگویند تا کنون انگیزه این رویداد مشخص نشده اما تحقیقات جدی در این زمینه آغاز شده است.

نیروهای ناتو در غرب افغانستان نیز کشته شدن سه سرباز آمریکایی را در این حادثه تاید نمودند.

تا به حال چندین بار حوادثی از این دست در ولایات مختلف کشور صورت گرفته است.

شماری از کارشناسان مسائل سیاسی در افغانستان به این باورند که طالبان به نحوی در چوکات پولیس ملی نفوذ نموده و هر از گاهی حملاتی از این دست را در ارگانهای امنیتی سازماندهی می نمایند.

اگر چه در گذشته چندین بار مخالفین مسلح دولت مسولیت این گونه حوادث را در کشور به دوش گرفتند اما اعضای این گروه تا کنون در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

چند روز قبل نیز بر اثر وقوع یک انفجار در مرکز تربیوی پولیس ادرسکن هرات دو سرباز ایتالیایی کشته شدند که تا به حال انگیزه انفجار صورت گرفته در این مرکز روشن نشده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top