پیوستن 10 گروه از افراد مسلح دولت به پروسه صلح در ولایت بادغیس

ده گروه از ناراضیان مسلح مخالف دولت در ولایت بادغیس امروز پنج شنبه با جنگ افزار های دست داشته شان به پروسه ی صلح پیوسته اند. مسوولان محلی شورای عالی صلح در بادغیس میگویند: 48 تن از ناراضیان مسلح مخالف دولت که پیش از این در قالب ده گروه در ولسوالی جوند و بالامرغاب این ولایت فعالیت های ضد دولتی داشتند به دست از جنگ کشیده وبا دولت یک جا شده اند.

مسئولان دفتر ولایتی شورای عالی صلح بادغیس میگویند: این افراد براساس فعالیت اعضای شورای عالی صلح این ولایت جذب پروسه صلح شده اند.vlcsnap-2014-12-25-16h57m12s176

عبدالخلیل اچکزی رئیس دفتر ولایتی شورای عالی صلح بادغیس گفت: این افراد از چهار سال به اینطرف در صفوف ناراضیان مسلح در مربوطات ولسوالی های جوند و بالامرغاب این ولایت فعالیت داشته اند.

در همین حال یک تن از قوماندانان این گروه ها بنام ملا محمد سرور، انگیزه پیوست خویش را در صفوف مخالفان مسلح، بروز یک سلسله نارضایتی های منطقوی بیان کرده از دولت وحدت ملی میخواهد تا بر رفع این نارضایتی ها تلاش نمایند.

وی افزود: آنان سعی خواهند کرد که پس از این در کنار نیروهای امنیتی در جهت تامین امنیت مناطق خویش قرار داشته و همکاری خواهند نمود.

از سوی هم مسوولان محلی در بادغیس تاکید دارند که با پیوست این افراد به پروسه صلح راه مواصلاتی ولسوالی جوند، که از هشت سال بدین طرف بخاطر حضور طالبان مسلح مسدود میباشد باز خواهد شد.

این در حالیست که گفته میشود: با تسلیم شدن این افراد شمار افراد پیوسته به پروسه صلح در ولایت بادغیس به 1800 تن رسیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top