کارمند اسبق اداره مبارزه علیه مواد مخدر؛ عامل اصلی ترور رئیس سارنوالی استیناف هرات

مقامهای پولیس هرات میگویند یکتن از عاملین اصلی ترور رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات کارمند اسبق مدیریت مبارزه علیه مواد مخدر قوماندانی امنیه این ولایت میباشد.

20160430_101647

سمیع الدین رهین رئیس سارنوالی استیناف هرات پنجشنبه هفته گذشته از سوی افراد مسلح که سوار بر یک عراده موتر کرولا بودند مقابل درب منزلش واقع در ناحیه پنجم شهر هرات هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در نتیجه خودش کشته و یک فرزندش مجروح گردید.

جنرال مجید روزی قوماندان امنیه ولایت هرات امروز در یک نشستی خبری گفت در پی وقوع این واقعه پولیس هرات توانست دو تن از عاملین قضیه را بازداشت نماید.

وی افزود یکتن از این افراد، خسرو مشهور به رامین میباشد که کارمند سابق مدیریت مبارزه علیه مواد مخدر قوماندانی امنیه ولایت هرات بوده است.

بنا به اظهارات وی این شخص که پیش از دستگیری در قوماندانی امنیه ولسوالی شیندند هرات ایفای وظیفه مینمود بعد از گرفتن رخصتی، این حمله تروریستی را انجام داده است.

قوماندان امنیه ولایت هرات افزود یکتن دیگر از افراد دستگیر شده وحید احمد نام دارد که باشنده اصلی ولسوالی ادرسکن هرات می باشد.

گفته میشود این شخص نیز در جریان تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده که در روز وقوع حادثه دریور موتر حامل خسرو عامل اصلی قضیه بوده است.

مقامهای امنیتی هرات تاکید می ورزند گزارشهایی وجود دارد که عاملین ترور رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات، از اعضای گروپ سید احمد قصاب یکتن از طراحان حملات تروریستی در هرات میباشند و تحقیقات جهت بازداشت سرگروپ این گروه نیز جریان دارد.

دستگیری این افراد در حالی صورت میگیرد که بعد از ترور رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات رئیس جمهور غنی بر دستگیری سریع عاملین این رویداد تاکید کرده است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

1 دیدگاه;

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top