کارگران هرات از بی توجهی دولت بر وضعیت زندگی شهروندان کشور شکایت میکنند

کارگران ولایت هرات از روز جهانی همبستگی کارگران طی یک راهپیمائی در مرکز شهرهرات تجلیل کردند.این کارگران از افزایش بیکاری وفقر درجامعه بشدت انتقاد کرده ومسولان حکومت را به بی توجهی به وضعیت زندگی شهروندان کشور متهم میسازند. این کارگران هشدار میدهند که نبود زمینه های شغلی باعث فرار جوانان از کشور وجذب آنان در صفوف گروه های مسلح وطالبان شده است.

شماری از جوانان وکارگران ولایت هرات برای نخستین باردر یک راهپیمائی بمناسبت روز جهانی همبستگی کارگران از وضعیت بد زندگی وکار شکایت کردند.DSC04487

این کارگران رهبران حکومت وحدت ملی را به بی توجهی به وضعیت زندگی شهروندان کشور متهم ساخته هشدار میدهند که وضعیت موجود باعث فرار جوانان از کشور وجذب آنان در صفوف گروه های تروریستی وطالبان شده است.

این برای چندمین باراست که جوانان وکارگران از نبود فضای شغلی و بی برنامه بودن دولت در زمینه ایجاد فرصت های کاری برای شهروندان کشور انتقاد میکنند.

درهمین حال رئیس اتحادیه کارگان ولایت هرات تاکید دارد، که کارگران دربد ترین وضعیت کاری بسر میبرند واگر این روند تداوم یابد وضعیت زندگی در کشور دشوار تر خواهد شد.

براساس آمارهای پراکنده درحال حاضرحدود ۷۰ هزار کارگر تنها در ولایت هرات وجود دارد که  85درصد این افراد اکنون در بدترین وضعیت کاری بسر میبرند.

از سوی هممسولان اداره کار و امور اجتماعی هرات معتقد اندکه دولت همواره درصدد حل مشکلات کاری مردم بوده و در این زمینه کارهای زیادی را هم کرده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top