کار زار آگاهی دهی در مورد پیامدهای مهاجرت های غیرقانونی برای جوانان در هرات راه اندازی شد

کارزار آگاهی دهی در مورد پیامدهای مهاجرت های غیرقانونی برای جوانان در هرات برگزار شده است. در این کارزار سه روزه برای بیش از یک هزار جوان دختر و پسر آگاهی دهی می شود. در همین حال مسوولان این برنامه می گویند: در قسمت کاریابی برای جوانان تحصیل کرده و نخبه با آنان همکاری می کنند. بیشتر دلیل مهاجرت های غیر قانونی به کشورهای اروپایی، بیکاری، ناامنی، فساد اداری و ناامیدی جوانان به آینده خوانده می شود.

دل به دریا زدند و هزینه های زیادی را به مصرف رسانیده اند،تا به آرامش روانی برسند. هزینه های که شاید با فروش املاک و یا اموال منازل شان بدست آورده بودند که شاید خیلی­ها قادر به پرداخت آن نیستند.

اکنون کارزاری برای جوانان در هرات برگزار شده که به آنان بفهماند، ماندن بهتر از رفتن است.

در این کارزار سه روزه برای بیش از یک هزار جوان دختر و پسر در مورد مهاجرت­های غیرقانونی و پیامدهای آن آگاهی داده می­شود.

این کارزار از سوی یک موسسه آلمانی برگزار شده است و تصمیم دارد تا در قسمت کارآفرینی و کاریابی برای جوانان تحصیل کرده و نخبه، آنان را همکاری کند.

درهمین حال جوانانی هم هستند که پیش از بستن رخت سفر، از رفتن به اروپا منصرف شده اند. ترس از این دارند که با گذشتن از هفت خوان رستم بازهم بیکاری و ناامیدی هم­سفر شان باشد.

ناامنی­ها، بیکاری، فسادگسترده اداری و ناامیدی جوانان به آینده از عوامل اصلی فرار جوانان از کشور خوانده می­شود.

این جوانان میگویند: رهبران حکومت هم به وعده­های خود در برابر جوانان چندان عمل نکرده و این جوانان به نحوی سرخورده شده­اند و به همین منظور بیشتر جوانان تحصیل کرده و نیروی کار به کشورهای اروپایی پناهنده شده اند.

طوریکه گفته میشود: در یک سال گذشته شهروندان افغان برای رسیدن به رویای شان یعنی اروپا، بیش از دونیم میلیارد دالر پرداخته اند.

سفری که هم برای خود آنان و هم برای کشورشان سنگین تمام شده است.

براساس آمار وزارت امور مهاجران کشور، در یک سال اخیر بیش از 250هزار افغان به کشورهای اروپایی رفته اند و براساس گزارش­ها بیش از سه هزار شهروندان افغان در راه رسیدن به اروپا، جان خودرا از دست داده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top